Λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα και μικρότερες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης (ΒΙΠΕΘ), αλλά και περισσότερη οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο όπου κινούνται βαρέα οχήματα, αναμένεται να εισφέρει η σύνδεση της λεγόμενης «Ενωτικής Σίνδου» με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Εδεσσας (ΕΟ2), έργο που μπαίνει στην αφετηρία με την υπογραφή της σχετικής μελέτης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
«Με την υπογραφή της μελέτης», υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας, «υλοποιείται η κατασκευή της “Ενωτικής Σίνδου”, που θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Εδεσσας».
Αναλυτικότερα, με τη μελέτη για το πολυαναμενόμενο έργο προβλέπεται η διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη συμβολή της «Ενωτικής Σίνδου» με την ΕΟ2 και η σύνδεσή της με τις τοπικές οδούς της περιοχής με ισόπεδο κόμβο. Σήμερα, όλη η κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ προς βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται κυκλοφοριακά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις. Επιπλέον, σύμφωνα με την ανακοίνωση, διατηρείται και υποβοηθάται η αναπτυξιακή πορεία της ΒΙΠΕΘ, στην οποία λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες με σημαντικές εξαγωγές και εγκαταστάσεις logistics που δημιουργούν καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους κυρίως βαρέων οχημάτων. Παράλληλα, μειώνεται το κόστος κατασκευής του έργου, μέσω της αντικατάστασης του προβλεπόμενου ανισόπεδου κόμβου με ισόπεδο.
Τη σύμβαση για τη νέα μελέτη του έργου υπέγραψαν ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας και ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας. «Ένα σημαντικό έργο όπως η κατασκευή της “Ενωτικής Σίνδου” μπαίνει σε ράγες υλοποίησης. Η προσπάθειά μας για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου του τόπου μας συνεχίζεται. Με στόχο καλύτερους και πιο αναβαθμισμένους μικρούς και μεγάλους οδικούς άξονες, αλλά και τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών», τόνισε ο κ. Μπίλλιας, γνωστοποιώντας ότι η συνολική προθεσμία για την εκπόνηση της μελέτης είναι, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι δέκα μήνες.