9.5 C
Athens
24 November - 2024

Υπεγράφη η σύμβαση για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα–Βόλος

Must read

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας-Βόλου με την υπογραφή της σύμβασης για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησής της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ υπεγράφη η σύμβαση του έργου που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ETCS LEVEL 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου-ΒΙΠΕ-Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με το κόστος του έργου να ανέρχεται στα 82,89 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας τής σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνηση το 2025.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στη γραμμή Λάρισα-Βόλος που προβλέπει το έργο, αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού.

Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η ηλεκτροκίνητη διασύνδεση του τμήματος με τον ήδη ηλεκτροκινούμενο άξονα ΠΑΘΕ/Π, εξυπηρετώντας τον στόχο τής ΕΡΓΟΣΕ για διαλειτουργικότητα των έργων που διαχειρίζεται, τα οποία έχουν ως τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση συνολικά του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

   Συγκεκριμένα, το έργο αφορά :

* Στην κατασκευή νέας παραλλαγής μονής Σ.Γ. κανονικού εύρους στο τμήμα από τη Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου) προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργούσας μετρικής γραμμής στο ίδιο τμήμα.

* Στην πλήρη κατασκευή του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνει: την Εναέρια Γραμμή Επαφής τύπου trolley για 25 kV, 50 Hz, τον Υ/Σ ισχύος έλξης Ριζόμυλου, το σύστημα Τηλεδιοίκησης – Τηλε-ελέγχου της ηλεκτροκίνησης (SCADA) και την ένταξή του στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης.

* Στην κατασκευή σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, baseline 3.

* Στην κατασκευή της δομημένης καλωδίωσης για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών αναγκών κατά τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.

* Στην ανακαίνιση – τακτοποίηση μέρους των γραμμών και αλλαγών στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου και Βελεστίνου.

* Στην ανακαίνιση κτιρίων στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου, Βελεστίνου, Λατομείου και Βόλου για την κατασκευή τεχνικών δωματίων.

* Στην κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στη περιοχή της ΒΙΠΕ από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙΠΕ.

* Στις φυτοτεχνικές εργασίες στη νέα παραλλαγή της ΣΓ από Σ.Σ. Λατομείου έως Σ.Σ. Βόλου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Η αποστολή όλων μας στην ΕΡΓΟΣΕ, σε συντονισμό και συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στην επόμενη ημέρα, αυτή του εκσυγχρονισμού και της αξιοπιστίας. Οπότε, είναι μεγάλη μας χαρά, όταν, από το στάδιο της προσεκτικής και ενδελεχούς προετοιμασίας από πλευράς μας, έργα τόσο μεγάλης σημασίας περνούν στη φάση της υλοποίησης. Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας-Βόλου και η διασύνδεσή της με το υπόλοιπο ηλεκτροκινούμενο δίκτυο αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας».

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article