Το ξέφρενο ράλι ανόδου στις τιμές των καυσίμων έχει αναγκάσει αρκετούς πολίτες να βάλουν χειρόφρενο στα οχήματά τους.
Ο Αλέξανδρος, όπως και αρκετοί άλλοι οδηγοί, έχει στραφεί σε πιο οικονομικές λύσεις μετακίνησης. Ο Άχτερ πουλησε το μηχανάκι και αγόρασε ηλεκτρικό πατίνι.
Με τις απαγορευτικές τιμές των καυσίμων, ο κόσμος επέστρεψε στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα λεωφορεία γεμίζουν πλέον και τις Κυριακές.
Το βαρέλι δεν έχει πάτο
Πριν από πέντε χρόνια η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης ήταν κοντά στο ενάμιση ευρώ. Τα επόμενα χρόνια σημείωσε αύξηση, με την τιμή της να είναι σταθερά πάνω από 1,60 ευρώ. Σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης; 2 ευρώ και είκοσι λεπτά.
Σε απόγνωση οι πολίτες που βλέπουν τα καύσιμα συνεχώς να ακριβαίνουν, με τις προβλέψεις να δίνουν την μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική στα 2,3 ευρώ.
Οι καταναλωτές βάζουν το ποσό των 10 ευρώ εβδομαδιαίως στο αυτοκίνητό τους, με σκοπό να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες και μόνο μετακινήσεις τους.
Στη Βουλγαρία για φτηνά καύσιμα
Ολοένα και περισσότεροι οδηγοί από τη βόρεια Ελλάδα πάνε στη Βουλγαρία για να φουλάρουν και συγχρόνως να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές ρούχα και είδη πρώτης ανάγκης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Δίκαια Έβρου σε απόσταση 22 χλμ. από το Σβίλενγκραντ της Βουλγαρίας. Για ένα γέμισμα ρεζερβουάρ 60 λίτρων στην Ελλάδα πληρώνουν 137 ευρώ, ενώ στη Βουλγαρία μόλις 96. Το “πήγαινε έλα” τους κοστίζει κοντά στα 4 ευρώ, στην τσέπη τους μένουν 36 ευρώ. Με μία επίσκεψη την εβδομάδα, εξοικονομούν 144 ευρώ τον μήνα, 1.728 ευρώ τον χρόνο.
Μεταξύ των δράσεων που εξετάζει η Κομισιόν στην πιθανότητα ενός πανευρωπαϊκού ενεργειακού blackout, είναι τις Κυριακές να μην χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα στις πόλεις.
Με την δραματική αύξηση της βενζίνης όμως, το ερώτημα είναι αν θα μπορούμε να τα μετακινήσουμε και τις καθημερινές.