19.6 C
Athens
23 November - 2024

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i20N

Must read

Το γράμμα «Ν» κάνει τη διαφορά στη Hyundai και προσφέρει επιδόσεις και άφθονη αδρεναλίνη. Μετά τα εντυπωσιακά i30N και Kona N, το i20Ν συμπληρώνει την τριάδα των αυτοκινήτων με αγωνιστικό προφίλ της κορεάτικης εταιρείας. Χωρίς να χρειάζεται μία περιουσία για την απόκτησή του, ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο που του προσφέρει απολαυστική οδήγηση και ιδιαίτερες συγκινήσεις.

Με ξεχωριστό σχεδιασμό σε σχέση με το συμβατικό i20, το i20N έγινε πιο όμορφο, σε σημείο που στο πέρασμά του κάνει πολύ κόσμο να γυρνάει το κεφάλι του για να το θαυμάσει. Η δοκιμαστική οδήγηση και τα αρκετά χιλιόμετρα που διανύσαμε μαζί του, έδειξε πως είναι από τα καλοστημένα αγωνιστικού τύπου αυτοκίνητα, με κορυφαία κρατήματα στο δρόμο, συναρπαστικές επιδόσεις και υψηλή οδηγική απόλαυση.

Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την μεγαλύτερη γρίλια που στόχο έχει την ενίσχυση της ροής αέρα προς τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. «Επιθετική» είναι και η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πινελιές στο σπόιλερ. Επίσης, το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος που διαθέτει δυναμική σχεδίαση και αρκετά στοιχεία από το WRC, όπως η αεροτομή, ο ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα διαχύτης και οι απολήξεις της εξάτμισης που βγάζουν αγωνιστικό ήχο. Το αυτοκίνητο διαθέτει 18άρες ζάντες με νέα σχεδίαση και ελαστικά Pirelli P-Zero -που και αυτά έχουν εξελιχθεί ειδικά για το μοντέλο.

Το εσωτερικό είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, με τα σπορ καθίσματα να παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Υπάρχουν αλουμινένια ποδοστήρια, τιμόνι με χοντρή στεφάνη, ένα μπουτόν στα δεξιά με το γράμμα Ν για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και Ν Custom) και του κόκκινου διακόπτη στο τιμόνι για την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος Rev Matching που συγχρονίζει τα κατεβάσματα ταχυτήτων στο κιβώτιο.

Υπάρχει επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” που δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, όπως ροπή, ισχύ, πίεση turbo και το φορτίο G. Tα υλικά της κατασκευής και η ποιότητα συναρμολόγησης είναι κορυφαία, ενώ παρέχει τους ίδιους χώρους με τους χώρους που έχουμε δει στην συμβατική έκδοση.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm ροπής. Το πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να διατηρήσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα το βάρος του αυτοκινήτου, καθώς αυτό βρίσκεται στα μόλις 1.190 κιλών. Έτσι το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε έναν μικρό πύραυλο, που από τη στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 6,2 δευτερόλεπτα -και με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Ο ήχος του κινητήρα μεταβάλλεται ανάλογα με τα οδηγικά προφίλ, με αποκορύφωμα το πρόγραμμα «Ν» όπου από τις απολήξεις βγαίνει ένας μπάσος αγωνιστικός ήχος.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης το i20 N μας έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί υποδειγματικά τόσο μέσα στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο όπου ο οδηγός θέλει να έχει μπροστά του πολλές στροφές, για να απολαύσει την οδήγηση. Οι σφικτές αναρτήσεις, το μηχανικό μπλοκέ και το στιβαρό πλαίσιο το κάνουν να μην φεύγει ούτε χιλιοστό από το έδαφος, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Μόνο που στο ταξίδι, ειδικά αν ο οδηγός αποφασίσει να οδηγήσει γρήγορα, οι πίσω επιβάτες θα αναγκαστούν να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις στην άνεση. Από την άλλη, μια επίσκεψη σε μια πίστα θα αποζημιώσει τον οδηγό, που θα δει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και θα χαρεί ξεχωριστές επιδόσεις μέσα σε έναν χώρο απόλυτα ασφαλή. Τα σπορ καθίσματα κάνουν την διαφορά και αγκαλιάζουν το σώμα. Τέλος, μπορεί ο οδηγός να απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά και να ξεκινήσει με launch control, να φέρει το custom στα μέτρα του και φυσικά να κατεβάζει σχέση απολαυστικά με το Rev match και με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων. Τα φρένα στην πράξη είναι ακούραστα και διορθώνουν τυχόν λάθη του οδηγού. Το Hyundai i20N είναι ένα αυτοκίνητο εστιασμένο στην οδηγική απόλαυση και στις κορυφαίες επιδόσεις. Για την απόκτησή του δεν χρειάζεται κάποιος να ξοδέψει μια περιουσία. Η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 26.490 ευρώ, ενώ η έκδοση Performance Pack την οποία οδηγήσαμε, ξεκινάει από τα 27.990 ευρώ.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article