Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε ότι η Ιταλία και οι σύμμαχοί της στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να μπλοκάρουν τον κανονισμό ρύπων Euro 7, ο οποίος αυστηροποιεί τα όρια εκπομπών ρύπων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, από το 2025.
Αναμένεται διαπραγμάτευση για το Euro 7
Οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες αναμένεται να διαπραγματευτούν φέτος την προτεινόμενη νομοθεσία, η οποία έχει σχεδιαστεί για να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά από τον Ιούλιο του 2025 και στα λεωφορεία και τα φορτηγά δύο χρόνια αργότερα.
Ο προτεινόμενος κανονισμός Euro 7 είναι “σαφώς λανθασμένος” και ούτε καν χρήσιμος από περιβαλλοντική άποψη, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής του κόμματος συνασπισμού της Λέγκας στη δεξιά κυβέρνηση της Ιταλίας.
Η Ιταλία, μαζί με τη Γαλλία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και την Ουγγαρία, έχει τους αριθμούς για να εμποδίσει αυτή την κίνηση, δήλωσε ο Σαλβίνι κατά τη διάρκεια συνεδρίου εμπόρων αυτοκινήτων στη Βερόνα. “Είμαστε τώρα μια μειοψηφία που μπλοκάρει, θέλουμε να γίνουμε πλειοψηφία”, πρόσθεσε.
Αντιδρούν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν στους προτεινόμενους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, για τους οποίους υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί. Δεν είναι τυχαίο ότι κατά του Euro 7 μίλησε πρόσφατα ο επικεφαλής της BMW Oliver Zipse. To αφεντικό της BMW επέκρινε και τις συνθήκες δοκιμών που βασίστηκαν οι νέες προδιαγραφές ρύπων τις οποίες τις χαρακτήρισε μη ρεαλιστικές. Ενδεικτικά ανέφερε: “Πόσο συχνά ανεβαίνετε τέρμα γκάζι σε έναν ορεινό δρόμο με ένα αυτοκίνητο που είναι πλήρως φορτωμένο και τραβάει ένα ρυμουλκούμενο σε θερμοκρασία -7 βαθμούς Κελσίου;”.
Στο ίδιο μήκος κύματος μίλησε πριν κάποιους μήνες και ο Luca de Meo, ο επικεφαλής της Renault, ο οποίος έχει δηλώσει ότι οι προτεινόμενοι από την ΕΕ κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7, θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν εργοστάσια στην Ευρώπη. Ο λόγος που επικαλείται ο de Meo, είναι πως οι επενδύσεις που θα χρειαστεί να γίνουν για την συμμόρφωση με τους κανόνες αυτούς είναι τεράστιες, ενώ σημειώνει πως θα μπορούσαν να διατεθούν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων.