20 C
Athens
23 November - 2024

Tetra Pak: Πώς αλλάζει η εταιρεία που έφερε πρώτη την ασηπτική συσκευασία για γάλα στην Ελλάδα

Must read

Αλλάζει σταδιακά το μείγμα των παραγόμενων προϊόντων η Tetra Pak, στρεφόμενη σε συσκευασίες προϊόντων που θα έχουν πιθανότατα μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές πρώτες ύλες και υλικά που θα επιβαρύνουν το περιβάλλον λιγότερο μέσα στα επόμενα χρόνια. Η Tetra Pak Ελλάς που δραστηριοποιείται εμπορικά στη χώρα μας, αποτελεί θυγατρική του ομίλου κολοσσού Tetra Lava, που διατηρεί καθαρές πωλήσεις 11,14 δισεκατομμυρίων ευρώ, 54 εργοστάσια, 25.147 άτομα προσωπικό και δραστηριότητα σε 160 χώρες. Επιδίωξη σύμφωνα με τον Βασίλη Τσανό, Key Account Director, Tetra Pak Ελλάδος, είναι η ανάπτυξη βιώσιμων συσκευασιών με υψηλότερο ποσοστό φυτικών ινών, μεγαλύτερο ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών που θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμο με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Στόχος είναι να αναπτύξει τη συγκεκριμένη συσκευασία έως το 2030. Προς αυτή την κατεύθυνση η εταιρεία επενδύει παγκοσμίως 100 εκατ. ευρώ ανά έτος. Στις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος συσκευασίας πιο έντονα τα επόμενα χρόνια είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπου το 1/3 των παγκόσμιων εκπομπών αερίων προέρχεται από το παγκόσμιο σύστημα τροφίμων. Επίσης, το 8% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου προέρχεται από τη σπατάλη τροφίμων.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παροχή λύσεων συσκευασίας στον τομέα των τροφίμων τόσο με προϊόντα συσκευασίας όσο και με μηχανολογικό εξοπλισμό στον συγκεκριμένο τομέα. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται τα τελευταία 40 χρόνια. Ήταν αυτή που έφερε στην επιφάνεια την ασηπτική συσκευασία τροφίμων, γεγονός που έδωσε την δυνατότητα αποθήκευσης του γάλακτος ή άλλων προϊόντων όπως οι σάλτσες και ο πελτές ντομάτας για σημαντικό διάστημα χωρίς τη χρήση ψύξης ή συντηρητικών. Το πρώτο προϊόν που έφερε στην Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ήταν η ασηπτική συσκευασία για το γάλα της τότε συνεταιριστικής βιομηχανίας Ροδόπη. Στη συνέχεια συσκεύασε τους χυμούς Φλώρινα αλλά και εκείνους της Amita. Η πιο πρόσφατη συνεργασία είναι αυτή με την εταιρεία Water Fresh που παράγει το νερό Minoan. Κλάδοι που εξυπηρετεί είναι αυτοί των τυροκομικών, των παγωτών, των προϊόντων ντομάτας και αρκετών ακόμη. Ειδικεύεται στον σχεδιασμό αυτοματοποιημένων γραμμών συσκευασίας τροφίμων, ενώ παρέχει υπηρεσίες συντήρησης εγκαταστάσεων, ελέγχου ποιότητας και βελτιστοποίησης της παραγωγής τους.

Στα 48,9 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2022

Στη χώρα μας ο τζίρος της Tetra Pak που ελέγχει και την Κύπρο, ανήλθε το 2022 στα 48,92 εκατ. ευρώ από 48,39 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 1,26 εκατ. ευρώ από 1,97 εκατ. ευρώ το 2021. Πελάτες της είναι γνωστές εταιρείες τροφίμων όπως η Coca Cola 3E, η Friesland Campina με το ΝΟΥΝΟΥ, η Δέλτα, η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας που παράγει τους χυμούς “Ρέα”, η Μινέρβα Ελαιουργική με το Pummaro, η MΕΒΓΑΛ, η Κρι Κρι και αρκετοί ακόμη.

Στις προτεραιότητες για τα επόμενα χρόνια είναι η διασφάλιση της ποιότητας των τροφίμων και η βέλτιστη ποιότητα, η παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για την βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής δραστηριότητας, η υποστήριξη καινοτόμων λύσεων ανάπτυξης των πελατών και τη συμβολή στη δημιουργία ενός βιώσιμου μετασχηματισμού της βιομηχανίας, όπως ανέφερε σχετικά ο κύριος Τσανός

Η Tetra Pak διατηρεί σήμερα στρατηγική συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο των μπλε κάδων ανακύκλωσης, καλύπτοντας το 96% του πληθυσμού της χώρας με 174.000 μπλε κάδους. Η ΕΕΑΑ παρέχει στους δήμους της χώρας 540 οχήματα συλλογής των ανακυκλώσιμων υλικών. Μέτοχοι στην Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης είναι η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και οι εταιρείες συσκευασίας, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της, Γιάννης Ραζής. Συνολικά στη διάρκεια του 2022 ανακυκλώθηκαν 521.000 τόνοι απορριμμάτων.

Δύο επιχειρηματίες από την Καρδίτσα έστησαν από το μηδέν την πρώτη βιομηχανία διαχωρισμού συσκευασιών

Συνεργασία με την Eλληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και με την ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα έχει και η εταιρεία LM Eco με έδρα την Καρδίτσα. Η εταιρεία δημιουργήθηκε ως startup το 2019, από τον Θωμά Τσιγγενέ και τον Λάμπρο Πουρδαλά, οι οποίοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν στην Ελλάδα την πρώτη – και μοναδική έως τώρα – βιομηχανία διαχωρισμού πολυστρωματικών συσκευασιών που αποτελούνται από χαρτόνι, αλουμίνιο και πλαστικό όπως είναι αυτές που φιλοξενούν για παράδειγμα γαλακτοκομικά προϊόντα. Οι δύο επιχειρηματίες ανέλαβαν να κατασκευάσουν οι ίδιοι τα μηχανήματα διαχωρισμού των πολυστρωματικών συσκευασιών χαρτιού, πλαστικού και αλουμινίου στα οποία φιλοξενούνται τα υγρά τρόφιμα. Για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν έλαβαν κάποια επιδότηση, αλλά ρίσκαραν με ίδια κεφάλαια για να δημιουργήσουν μία επιχειρηματική μονάδα που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε στην Ελλάδα, και επομένως για να ανακυκλωθούν οι πολυστρωματικές συσκευασίες θα έπρεπε να σταλούν σε βιομηχανίες ανακύκλωσης του εξωτερικού.

 

Πηγή: capital.gr

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article