14.2 C
Athens
22 November - 2024

Πώς τα δέντρα οξιάς θα μας βοηθήσουν για ένα πραγματικά οικολογικό αυτοκίνητο

Must read

Η κατασκευή ενός κλιματικά ουδέτερου αυτοκινήτου απαιτεί καινοτομία σε όλο το φάσμα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των εξελίξεων στην τεχνολογία των μπαταριών, της αυξημένης χρήσης ανακυκλωμένων υλικών και της υιοθέτησης πράσινης ενέργειας για τη φόρτιση των οχημάτων.

Ακόμα και τα παραδοσιακά υλικά ορυκτής προέλευσης που χρησιμοποιούνται στα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, όπως οι ζώνες ασφαλείας, πρέπει να αντικατασταθούν με βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Ενώ ο κλάδος έχει διανύσει μεγάλη απόσταση για την κατασκευή οχημάτων με μηδενικές εκπομπές, πρέπει ακόμη να αντιμετωπίσει τις εκπομπές CO2 σε όλο τον κύκλο της διαδικασίας κατασκευής, ώστε να επιτευχθούν οι αυστηροί στόχοι μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα σε όλους τους στόλους οχημάτων έως το 2050 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για το σκοπό αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη καταρτίσει στρατηγικά σχέδια. Ένα από τα πιο φιλόδοξα, η Polestar στοχεύει στην κατασκευή του πρώτου πραγματικά κλιματικά ουδέτερου αυτοκινήτου στον κόσμο ήδη από το 2030.

Ωστόσο, αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι δεν μπορούν να το επιτύχουν αυτό μόνοι τους. Ολόκληρη η αλυσίδα, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες έως τους προμηθευτές εξαρτημάτων και πρώτων υλών, πρέπει να συνεργαστούν στενά για να καινοτομήσουν, χωρίς συμβιβασμούς στις τεχνικές ή περιβαλλοντικές επιδόσεις.

Έμπνευση από τη φύση

Όλες οι βιομηχανίες αναζητούν ενεργά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις λόγω των αυξανόμενων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης των τιμών των πόρων, όπως το πετρέλαιο και τα μέταλλα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς προσπαθεί να αγκαλιάσει μια κυκλική οικονομία και να αντικαταστήσει τα πλαστικά με βάση τα πετροχημικά με πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Ευτυχώς, χρόνια έρευνας έχουν αποφέρει ελπιδοφόρα αποτελέσματα και η καινοτομία είναι εμφανής σε πολλές αλυσίδες εφοδιασμού. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι πεταμένες οξιές έχουν τη δυνατότητα να μας φέρουν πιο κοντά στην κατασκευή ενός κλιματικά ουδέτερου αυτοκινήτου.

Το συμπαγές ξύλο από δάση με βιώσιμη διαχείριση είναι έτοιμο να φέρει επανάσταση στην κατασκευή ελαστικών και πλαστικών εξαρτημάτων αλλά και υφασμάτων και ψυκτικών υγρών αυτοκινήτων, που συνήθως κατασκευάζονται από ορυκτά υλικά.

Το πρώτο βιοδιυλιστήριο στον κόσμο για αυτό το βιώσιμο υλικό κατασκευάζεται στη Γερμανία.

Το ξύλο που χρησιμοποιείται στην παραγωγή προέρχεται από τοπικά δάση οξιάς με αειφόρο διαχείριση, εξασφαλίζοντας τη βιοποικιλότητα και τη διατήρηση του φυσικού οικοσυστήματος. Όλο το ξύλο που χρησιμοποιείται είναι πλήρως ανιχνεύσιμο και υποστηρίζεται από επαληθευμένη αλυσίδα επιμέλειας τρίτου μέρους και διαθέτει σχετικά πιστοποιητικά του κλάδου.

Ένα από τα προϊόντα του βιοδιυλιστηρίου είναι ένα Ανανεώσιμο Λειτουργικό Συμπληρωματικό Υλικό, το οποίο χρησιμεύει ως βασικό, βιώσιμο συστατικό σε διάφορες εφαρμογές, όπως τα πλαστικά στο εσωτερικό και  προφυλακτήρες. Το δεύτερο κύριο προϊόν θα είναι οι ανανεώσιμες γλυκόλες (bMEG), οι οποίες συμβάλλουν στο να γίνουν πιο βιώσιμα τα υφάσματα αυτοκινήτων, όπως τα καλύμματα καθισμάτων, οι ζώνες καθισμάτων και οι ταπετσαρίες, αλλά και τα ψυκτικά υγρά. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη μια σειρά ψυκτικών υγρών κινητήρα και μπαταρίας με βιολογική βάση και βελτιστοποιημένο CO2

Καθώς οι διαχειριστές των δασών επιδιώκουν να βελτιστοποιήσουν τον άνθρακα που δεσμεύεται από τα δέντρα, συγκομίζουν παλαιότερα δέντρα που έχουν ήδη απορροφήσει τεράστια ποσότητα CO2 από την ατμόσφαιρα και που μπορούν να δεσμεύσουν νέο άνθρακα μόνο πολύ αργά, αν καθόλου, στην πιο ώριμη ηλικία τους. Η μετατροπή του άνθρακα στα νεότερα δάση είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά, ιδίως κατά τη διάρκεια των κύριων ετών ανάπτυξής τους.

Οι κατασκευαστές θα είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τα λειτουργικά πληρωτικά υλικά και συστατικά των ψυκτικών υγρών μπαταριών που είναι ιδιαίτερα εντατικά σε CO2 και βασίζονται σε ορυκτές πηγές αιθάλης, με τις νέες εναλλακτικές λύσεις με βάση το ξύλο, οι οποίες θα συνεχίσουν να αποθηκεύουν τον άνθρακα που έχει ήδη δεσμευτεί από τα δέντρα. Οι προμηθευτές θα είναι σε θέση να ενσωματώσουν το νέο υλικό απρόσκοπτα στις υπάρχουσες διαδικασίες.

Λιγότερο βάρος

Αυτή η νέα γενιά βιοχημικών υλικών όχι μόνο θα μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα ενός οχήματος, αλλά ορισμένα θα προσφέρουν και πρόσθετες ιδιότητες, για παράδειγμα μειωμένο βάρος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Χρειάζεται όμως περισσότερη δουλειά για την καθιέρωση ενός κοινού οράματος για τα βιώσιμα υλικά σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Κάθε βήμα πρέπει να ακολουθεί την ίδια λογική και να οδηγεί σε καινοτομίες σε κλίμακα. Οι καταναλωτές, είτε πρόκειται για δυνητικούς αγοραστές νέων οχημάτων είτε για διαχειριστές στόλων που εξετάζουν την επόμενη αγορά τους, μπορεί σύντομα να αρχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στα οχήματα που κατασκευάζονται με χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 και με “συστατικά” από τις ανανεώσιμες πηγές άνθρακα και την κυκλική οικονομία.

Πηγή: topgeargreece.gr

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article