12.4 C
Athens
25 November - 2024

Δείτε την εξωπραγματική Bugatti Bolide να δοκιμάζεται σε αερoδρόμιο (βίντεο)

Must read

Βλέπεις στις εικόνες αυτό το αυτοκίνητο και αναρωτιέσαι: γιατί δοκιμάζουν την Bugatti Bolide σε αεροδρόμιο; Μήπως περιμένουν να απογειωθεί; Αν συνέβαινε δεν θα μας φαινόταν περίεργο. Μα κοίτα αυτό το hypercar που έχει περισσότερες πτέρυγες από μαχητικό αεροπλάνο. Και το κυριότερο δεν είναι πια ένα σχέδιο. Είναι σε φάση δοκιμών πριν παραδοθεί στους μόλις 40 ανθρώπους που έδωσαν 4 εκατομμύρια ευρώ για να το αποκτήσουν και περιμένουν ήδη 2,5 χρόνια. Και θα περιμένουν μέχρι το 2024.

Χτισμένη γύρω από τον W16 των 8,0 λίτρων

Για την Bugatti Bolide ο στόχος ήταν ξεκάθαρος από την αρχή: να δημιουργηθεί ένα όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ αυτοκίνητο, μόνο με τα απολύτως απαραίτητα, γύρω από τον εμβληματικό turbo κινητήρα W16 των 8,0 λίτρων.

Δυόμισι χρόνια μετά την παρουσίαση της Bolide και μετά από αμέτρητους γύρους προσομοίωσης, το αυτοκίνητο τελειοποιείται τώρα σε αληθινές πίστες αγώνων, στο πλαίσιο ενός προγράμματος δοκιμών που επικεντρώνεται στην επίτευξη κορυφαίων επιπέδων επιδόσεων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Οι δοκιμές είναι εξαντλητικές, όπως πρέπει να συμβαίνει για ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους, που αποδίδει 1.600 ίππους και έχει βάρος μόλις 1.450 kg, επιτυγχάνοντας στην πορεία μια πρωτοφανή αναλογία ισχύος και βάρους. Παρόλα αυτά η φιλοσοφία της Bugatti είναι ότι αυτό το διθέσιο hypercar πρέπει να είναι διαχειρίσιμο για οδηγούς όλων των ικανοτήτων.

Ο Christian Willmann, επικεφαλής μηχανικός για τη Bolide, εξηγεί γιατί μοιάζει με μαχητικό αεροσκάφος: “Αυτή η εκτεταμένη αεροδυναμική εργασία πραγματοποιείται συνήθως μόνο στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά μας επέτρεψε να αναπτύξουμε σχολαστικά τη Bolide για απόλυτη απόδοση και οδηγική συμπεριφορά”.

Η προσπάθεια απέδωσε καρπούς: το απαιτητικό πρόγραμμα, το οποίο συνεχίζεται, αποδεικνύει τις ακραίες ταχύτητες στροφής που μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο, με έως και 2,5 G να είναι εφικτά πλευρικά και σχεδόν τρεις τόνους downforce να παράγονται ανάλογα με την ταχύτητα.

Αεροδυναμική

Ειδικά σχεδιασμένες κουρτίνες αέρα μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς βοηθούν τον αέρα να ρέει τέλεια γύρω από το αυτοκίνητο, μειώνοντας τη συνολική αντίσταση. Τα winglets στις εξωτερικές άκρες του μπροστινού splitter αναπτύσσουν μια σπειροειδή ροή αέρα, δημιουργώντας μια δίνη που ενεργοποιεί τη ροή του αέρα προς τον διαχύτη, συμβάλλοντας στη βελτίωση της downforce στο πίσω μέρος.

Και η στενή καμπίνα επιτρέπει την ιδανική ροή του αέρα προς τα πλευρικά intercoolers, όπου οι μεγάλες εισαγωγές βοηθούν στην εξασφάλιση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα. Ακόμα και οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια και με ακριβείς προδιαγραφές, ώστε να εκτρέπουν τον αέρα προς τα intercoolers, αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους.

Αλλά δεν είναι μόνο η αυξημένη απόδοση που οδήγησε την Bugatti στην απόφαση να ενσωματώσει έναν φυσικό καθρέφτη οπισθοπορείας αντί για ένα σύστημα κάμερας. Οι φυσικοί καθρέφτες επιτρέπουν στους οδηγούς να εκτιμούν πιο γρήγορα τις αποστάσεις μεταξύ των άλλων αυτοκινήτων, κάτι που είναι σημαντικό σε μια πίστα. “Είναι αυτές οι μικρές αλλά κρίσιμες λεπτομέρειες που θα επιτρέψουν στον οδηγό της Bugatti Bolide να έχει μια ολιστικά ικανοποιητική εμπειρία στην πίστα”, λέει ο Frank Heyl, αναπληρωτής διευθυντής σχεδιασμού της Bugatti Automobiles. “Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία αλληλοσυμπληρώνονται στην Bolide. Κάθε τεχνική σκέψη έχει μεταφραστεί άμεσα σε αισθητική σχεδίαση. Το Bolide αποδεικνύει τέλεια πώς η συμβίωση του σχεδιασμού και της τεχνολογίας μπορεί να λειτουργήσει σε αρμονία”.

Από την προσομοίωση στην πραγματικότητα

Πολλές από τις καινοτόμες λύσεις που χρησιμοποιούνται στη Bolide στο πλαίσιο του εντατικού προγράμματος δοκιμών με επίκεντρο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό δημιουργήθηκαν και δοκιμάστηκαν πρώτα εικονικά μέσω προηγμένων μεθοδολογιών προσομοίωσης.

Ένα τέτοιο παράδειγμα αυτής της διαδικασίας εξέλιξης και μετάβασης από την εικονική στην πραγματική τεχνολογία της Bugatti αφορά τη γεωμετρία του μπροστινού splitter του Bolide.

Η πρόκληση ήταν να διασφαλιστεί ότι το μπροστινό splitter αποδίδει πάντα το καλύτερό του σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα όταν το Bolide άλλαζε μεταξύ διαφορετικών συνθηκών οδήγησης, όπως η γρήγορη οδήγηση στην ευθεία σε απότομο φρενάρισμα.

Το ρύγχος της Bolide χαμηλώνει όταν ο οδηγός φρενάρει δυνατά, επιτρέποντας στο μπροστινό splitter να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στο έδαφος, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη downforce. Ωστόσο, για να είναι εύκολα ελεγχόμενο ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους στην πίστα, είναι σημαντικό να μην δημιουργείται υπερβολική downforce στο μπροστινό μέρος κατά το φρενάρισμα, προκειμένου να διατηρείται η αεροδυναμική ισορροπία.

Η ίδια περίπλοκη διαδικασία αφορά και την πίσω πτέρυγα της Bolide, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε πίστας.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article