Η είδηση προέρχεται από το Reuters και αφορά την επένδυση περίπου 160 εκατομμυρίων ευρώ από τον Όμιλο Stellantis, προκειμένου να λανσάρει στην αγορά ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό premium SUV το 2025. Όπως αναφέρεται, το μοντέλο αυτό θα βασίζεται στο πάτωμα STLA Medium του Ομίλου, το οποίο έχει σχεδιαστεί για χρήση σε μοντέλα μήκους 4,2-5 μέτρων, με δυνατότητα να φιλοξενήσουν μπαταρίες χωρητικότητας μεταξύ 87-105 kWh και με θεωρητική αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Stellantis σχετικά με τα πατώματα που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά της μοντέλα, η αρχιτεκτονική STLA Medium μπορεί να εφοδιαστεί με συστήματα κίνησης που αποδίδουν ισχύ μεταξύ 170-440 ίππων, σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς.
Το Reuters αναφέρει ότι η Stellantis θα επενδύσει στο εργοστάσιό της στη Rennes της Γαλλίας, δημιουργώντας ένα εργαστήριο συναρμολόγησης μπαταριών και μια ειδική μονάδα χύτευσης πλαστικών με έγχυση. Επί του παρόντος, στο συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευάζονται τα Peugeot 3008 και Citroen C5 Aircross, αλλά και τα δύο μοντέλα θα αντικατασταθούν πιθανότατα από αυτό το νέο ηλεκτρικό μοντέλο, που για την ώρα έχει την κωδική ονομασία CR3.
Μόνο ηλεκτρικό
Σε ερώτηση για το αν το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σε άλλη έκδοση εκτός την αμιγώς ηλεκτρική, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, απάντησε: “Κατ’ αρχήν όχι”. Να σημειωθεί πως εκτός από τα μοντέλα των Peugeot και Citroen που αναφέρθηκαν παραπάνω, το ίδιο πάτωμα χρησιμοποιεί και το Opel Grandland, μοντέλο που επίσης αναμένεται να αντικατασταθεί από το νέο ηλεκτρικό του Ομίλου. Το σύνολο των μοντέλων αυτών θα προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, με την Stellantis να προορίζει για τις ΗΠΑ τα ηλεκτρικά SUV της Jeep, Recon και Wagoneer S.
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με το πλάνο που έχει ανακοινώσει η Stellantis, όλα τα νέα μοντέλα που θα κατασκευάζονται από τις μάρκες της θα είναι ηλεκτρικά, έχοντας στόχο μέχρι 2030 ο Όμιλος να παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στο πλαίσιο της στρατηγικής “Dare Forward 2030”.