Το VW ID.7 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen για την ανώτερη μεσαία κατηγορία. Με αυτονομία έως και 700 χλμ. (WLTP), η λιμουζίνα Volkswagen είναι πρωταθλητής στην απόδοση. Εκτός από μια νέα γενιά μετάδοσης κίνησης, η εξελιγμένη αεροδυναμική συμβάλλει στη μεγάλη αυτονομία του νέου αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Η αεροδυναμικά ευνοϊκή βασική μορφή του αμαξώματος, ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) 0,23 και η μετωπική επιφάνεια 2,46 τ.μ. είναι αποτέλεσμα στενής συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.
Σε λιμουζίνες όπως στο συγκεκριμένο μοντέλο, το σχήμα του αμαξώματος αντιπροσωπεύει περίπου το 50% του συντελεστή οπισθέλκουσας. Οι τροχοί και τα ελαστικά επηρεάζουν περίπου το 30%, το δάπεδο 10% και τα λειτουργικά ανοίγματα, μέσω των οποίων ο αέρας ρέει προς τα θερμαντικά σώματα στο μπροστινό άκρο του οχήματος, για παράδειγμα, επίσης 10%.
Ακόμη και στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του προϊόντος, πραγματοποιήθηκαν εντατικές εργασίες στον εξωτερικό σχεδιασμό, καθώς και στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τους τροχούς και άλλες λεπτές λεπτομέρειες. Προϋπόθεση για βέλτιστα αποτελέσματα είναι η στενή συνεργασία μεταξύ προγραμματιστών και σχεδιαστών.
Το ID.7 έχει ένα σχεδόν εντελώς κλειστό κάτω μέρος του αμαξώματος. Οι νέες αεροτομές τροχών στους μπροστινούς τροχούς, οδηγούν τον αέρα κατά μήκος των τροχών κάτω από το όχημα με ελάχιστες αναταράξεις. Οι αεροκουρτίνες στα πλάγια του μπροστινού προφυλακτήρα κατευθύνουν τον αέρα γύρω από το μπροστινό άκρο του οχήματος με ελάχιστη απώλεια. Τα φουσκωμένα πλαϊνά μαρσπιέ εμποδίζουν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος και προστατεύουν τα πίσω ελαστικά από τον αέρα που ρέει επάνω τους. Επιπλέον, μικρά σπόιλερ και διακοσμητικά πάνελ καθοδηγούν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Άλλοι παράγοντες λήφθηκαν επίσης υπόψη στη διαδικασία ολιστικής αεροδυναμικής ανάπτυξης. Αυτοί περιλαμβάνουν τα λειτουργικά ανοίγματα στο μπροστινό μέρος, για παράδειγμα, μέσω των οποίων ο αέρας ρέει προς τα θερμαντικά σώματα στο μπροστινό άκρο του οχήματος. Η ροή του αέρα ελέγχεται ενεργά από ένα ρολό ψυγείου προκειμένου να μειωθεί η οπισθέλκουσα. Το ηλεκτρικό ρολό ανοίγει μόνο όταν απαιτείται στοχευμένη ψύξη των μονάδων ισχύος και της μπαταρίας. Στο πίσω μέρος, η αεροδυναμική απόδοση διασφαλίζεται από την ιδανικά διαμορφωμένη πίσω πόρτα και τη σχεδίαση του διαχύτη και των πλευρικών διαχωριστικών άκρων.