20 C
Athens
23 November - 2024

Οι Ευρωπαίοι επιμένουν ηλεκτρικά!

Must read

Τα στοιχεία των ταξινομήσεων στην Ε.Ε., επιβεβαιώνουν τη σταθερή ανοδική πορεία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Παράλληλα με τον καλπασμό της αγοράς αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο, επιβεβαιώνεται και η τάση της εποχής.

Η προτίμηση, δηλαδή, των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, στην ηλεκτροκίνηση. Όπως αποτυπώθηκε στη μικρογραφία της ελληνικής αγοράς, έτσι και στο μεγάλο χάρτη της Ευρώπης, για το πρώτο 5μηνο του 2023, τα ηλεκτρικά με μπαταρία, όπως και τα υβριδικά οχήματα, καταλαμβάνουν σημαντικό μερίδιο των πωλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα

Tον Μάιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της Ε.Ε σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες.

Σημειώνοντας αύξηση 18,5% από το προηγούμενο έτος. Αυτός είναι ο δέκατος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν, με τα ισχυρότερα κέρδη στην Ιταλία (+23,1%), τη Γερμανία (+19,2%) και τη Γαλλία (+14,8%).

Σταθερή άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τον Μάιο , το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική αύξηση από 9,6% σε 13,8%.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 36,5%.

Τον περασμένο μήνα , οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην Ε.Ε. παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξάνοντας κατά 70,9% φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ολλανδίας (+118,4%), Σουηδία (+82,6%), Γαλλία (+48,7%) και Γερμανία (+46,6%). Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6% φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: ​​Γερμανία (+54,5%), Ιταλία (+27,2%), Γαλλία (+22,1%) και Ισπανία (+10,3%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).

Η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα υποχώρησε ελαφρά, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (‑40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022.

Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο πέρυσι.

Πρωτιά για τη βενζίνη, πτώση για το diesel

Τον Μάιο , η αγορά της Ε.Ε. για αυτοκίνητα βενζίνης αυξήθηκε κατά 12,6% φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από τον Μάιο του 2022.

Η ανάπτυξη οφείλεται, κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε., κυρίως στην Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%).

Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων diesel της Ε.Ε. μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article