Με ανατιμήσεις στα προϊόντα θα επισκεφθούν τα σούπερ μάρκετ τη νέα χρονιά οι καταναλωτές σε όλη τη χώρα με αποτέλεσμα να χρειαστεί να βάλουν αρκετά βαθιά το χέρι στην τσέπη ούτως ώστε να καλύψουν έτσι τις ανάγκες του στα βασικά προϊόντα.
Ήδη φτάνουν στα σούπερ μάρκετ οι νέοι τιμοκατάλογοι με τις αυξημένες τιμές από τους προμηθευτές προϊόντων.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτή οι αυξήσεις από τον Ιανουάριο θα κυμανθούν από 5% έως 10% και σε κάποια προϊόντα θα φτάσουν στο 15%. Καθαριστικά, καλλυντικά, είδη περιποίησης, χαρτικά που δεν έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία για Μόνιμη Μείωση Τιμής τους επόμενους έξι μήνες, αναμένεται να ακριβύνουν.
Ακόμη, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Circana, οι τιμές των FMCG (ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα) θα αυξηθούν μεσοσταθμικά κατά 4,5% το 2024, από 7,3% το 2023. Ειδικά στα τρόφιμα προβλέπονται αυξήσεις 4,6% τη νέα χρονιά, από 7,2% το 2023. Την παραπάνω πρόβλεψη παρουσίασε στο ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτών (ΙΕΛΚΑ) η διευθύντρια πωλήσεων της Circana Δήμητρα Κατσίπη, εκτιμώντας ότι η επόμενη χρονιά θα είναι πληθωριστική, αλλά τουλάχιστον όχι με την ίδια δυναμική του 2023.
Τα προϊόντα όπου πρόκειται να ανέβουν οι τιμές
Ανατιμήσεις έχουν αναφερθεί έως τώρα σε περίπου 100 κωδικούς, μεταξύ άλλων από 20% έως 55%, στα κρασιά ως 19%, κονσέρβες έως 14%, κριτσίνια έως 10%, όσπρια και ρύζι έως 10%, μπάρες δημητριακών 9%, δημητριακά για πρωινό έως 8%, πατατάκια έως 8%, κατεψυγμένα λαχανικά περίπου 8%, αλλαντικά έως 8%, σοκολατοειδή έως 8%, προϊόντα προσωπικής υγιεινής έως 5% και γαλακτοκομικά 3,7%.
Επίσης, όπως ανέφερε ο ALPHA, έως 14% θα είναι η αύξηση στους μικρούς ατομικούς συσκευασμένους χυμούς που χρησιμοποιούν τα παιδιά στο σχολείο. Ακόμη, μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές σε τυροκομικά, δημητριακά και όσπρια.