Στο πλαίσιο της έκθεσης CES που διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Λας Βέγκας, παρουσίασε ένα νέο ηλεκτροκινητήρα αρχιτεκτονικής 800V, που σύμφωνα με την ίδια προσφέρει «αυξημένη ευελιξία» λόγω του μικρού του βάρους που ανέρχεται σε περίπου 165 κιλά, και των κατά 20% μικρότερων διαστάσεων από εκείνον προηγούμενης γενιάς.
Παράλληλα, παρουσίασε και μια νέα τεχνολογία κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει αν ένας οδηγός βρίσκεται πάνω από το όριο αλκοόλ στο αίμα μέσω καμερών και αισθητήρων. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.
Αλκοτέστ από το αυτοκίνητο
Αρχικά, η νέα τεχνολογία ανίχνευσης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Κάμερες και αισθητήρες εντός του αυτοκινήτου, ανιχνεύουν τη μέθη, την υπνηλία και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Αν και η Magna δήλωσε πως το σύστημα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης, αυτό λειτουργεί ως εξής: κάμερες θα ανιχνεύουν την υπνηλία ή τη μέθη παρακολουθώντας τις κόρες των ματιών του οδηγού. Το σύστημα λειτουργεί με αισθητήρες υπερύθρων που αναπτύχθηκαν από τη σουηδική εταιρεία αισθητήρων αερίων Senseair, οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στο ταμπλό και μπορούν να μετρήσουν τα επίπεδα αλκοόλ και διοξειδίου του άνθρακα κατά την εκπνοή του οδηγού.
Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει αν η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα ενός οδηγού είναι στο νόμιμο όριο ή πάνω από αυτό. Μπορεί τη δεδομένη στιγμή να ακούγεται κάτι πολύ μακρινό, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ υποχρεούνται βάσει νόμου που ψηφίστηκε το 2021, να εκδώσουν κανόνες που θα επιβάλλουν την πώληση νέων οχημάτων με τη δυνατότητα παθητικής ανίχνευσης της μέθης των οδηγών και την αποτροπή της οδήγησης.
Από τη στιγμή που οι κανόνες αυτοί θα εκδοθούν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν στη διάθεσή τους 2 έως 3 χρόνια για να ενσωματώσουν την συγκεκριμένη τεχνολογία ως βασικό στοιχείο εξοπλισμού των μοντέλων τους.
Ηλεκτροκινητήρας νέας γενιάς
Το δεύτερο ενδιαφέρον σημείο της παρουσίας της Magna στην CES, ήταν ο νέος ηλεκτροκινητήρας, που απαιτεί λιγότερο αλουμίνιο και ορυκτά υλικά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα 20% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Πρόκειται για έναν βασικό παράγοντα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές πιέζουν για μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής.
Σε μια εποχή που ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές στρέφονται προς την κατεύθυνση της in house παραγωγής κινητήρων και μπαταριών για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, εταιρείες όπως η Magna επιδιώκουν να καινοτομούν και να προσφέρουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για τους πελάτες τους.
Εισάγει καινοτομίες
Αναφορικά με το νέο της κινητήρα, η Magna ανέφερε πως μπορεί να περιστραφεί κατά 90 μοίρες γύρω από τον άξονα κίνησης, κάτι που χαρακτήρισε ως μια πρωτοτυπία στον κλάδο, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ενσωμάτωσης του συστήματος στον εμπρός και πίσω χώρο του οχήματος. Η μέγιστη ισχύς του νέου κινητήρα ανέρχεται σε 340 ίππους και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως κύριος είτε ως δευτερεύων κινητήρας.
Μάλιστα η Magna δίνει τη δυνατότητα αποσύνδεσης του κινητήρα από τον άξονα μετάδοσης κίνησης, που σε περιπτώσεις οχημάτων μεγαλύτερων κατηγοριών συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και αυξάνει την εμβέλεια της μπαταρίας όταν δεν απαιτείται μέγιστη ισχύς.
Πηγή: topgeargreece