Πρόστιμο 98,6 εκατ. ευρώ επέβαλε η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού, η AGCM, στην Apple για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά. H ιταλική αρχή έκρινε ότι η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας επιβάρυνε αναίτια και άδικα τους δημιουργούς των εφαρμογών που διατίθενται μέσω του app store, υποχρεώνοντας τους να ακολουθούν τους κανόνες τους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Συγκεκριμένα, η Ιταλία έκρινε ως καταχρηστική την υποχρέωση των προγραμματιστών να ζητούν δύο φορές τη συγκατάθεση των χρηστών για τα διαφημιστικά δεδομένα, υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περί απορρήτου. Σύμφωνα με την απόφαση της AGCM, αυτό υπονομεύει τα επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται σε διαφημίσεις χωρίς να προσφέρουν αναλογικά οφέλη για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Η Apple, από την πλευρά της, δήλωσε σε ανακοίνωσή της ότι «διαφωνεί κάθετα με την απόφαση της ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού» και ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει δικαστικά κατά της απόφασης.
