Παραμένουν αδύναμα τα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια σύμφωνα με την έκθεση της UBS με ημερομηνία 25 Ιανουαρίου, με την ανάλυση να προτείνει αγορά μόνο για την μετοχή της Motor Oil από όλο τον κλάδο των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων.
Διατηρεί την τιμή στόχο στα 17 ευρώ με ένδειξη buy προβλέποντας μερισματική απόδοση 8,1% το 2021 και 13,4% το 2022.
Αν
Τα περιθώρια κέρδους βελτιώνονται τον Ιανουάριο, που διανύουμε, παραμένουν όμως ακόμα πίσω από τις αρχικές εκτιμήσεις του οίκου.
Η παγκόσμια αγορά θα συνεχίσει να χαρακτηρίζεται από υπερβάλλουσα προσφορά και με πρόσθετη δυναμικότητα 1,4 – 1,6 εκατ βαρέλια /ημέρα την περίοδο 2021 -24, συνολικά 6,1 εκατ βαρέλια/ημέρα για το σύνολο της περιόδου, θα ασκείται πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Τα σύνθετα περιθώρια για το πρώτο τρίμηνο του 2021 προβλέπονται στο 1,04 δολ/βαρέλι, αναπροσαρμοσμένα καθοδικά και μειωμένα για τα καύσιμα μεταφορών, diesel και βενζίνης.
Αργή ανάκαμψη αναμένεται στα καύσιμα αεροπλάνων .
Ένας άλλος παράγοντας που θα επηρεάσει αρνητικά τα περιθώρια έχει να κάνει με τις υψηλότερες τιμές πετρελαίου σε συνδυσαμό με την μειωμένη παραγωγή, που θα επηρεάσουν τα λεγόμενα medium heavy μείγματα διατηρώντας υψηλά τα κόστη απορρόφησης για τα διυλιστήρια.