20 C
Athens
23 November - 2024

Βενζίνη όπως… χρυσάφι: Στα 2,4 ευρώ το λίτρο η τιμή της αμόλυβδης και έχει ακόμα

Must read

Βενζίνη… όπως χρυσάφι, αναφωνούμε εδώ και τουλάχιστον δύο έτη. Οι ήδη υψηλές τιμές των καυσίμων ανέβηκαν εκ νέου κάνοντας ακόμη πιο ακριβές τις διακοπές των αδειούχων του Αυγούστου.

Οι τιμές φτάνουν ακόμη και τα 2,4 ευρώ το λίτρο στη βενζίνη που προμηθεύονται οι καταναλωτές σε πρατήρια της νησιωτικής Ελλάδας.

«Ο κόσμος διαμαρτύρεται θέλει να μετακινηθεί αλλά οι τιμές είναι πολύ υψηλές» επισημαίνει ο Πρόεδρος των Πρατηριούχων Ν. Ηρακλείου, Λυκούρος Σαμόλης.

Στις Κυκλάδες η μέση τιμή έφτασε στα 2,18 ευρώ, ενώ στα Δωδεκάνησα στα 2,09 ευρώ ανά λίτρο.

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η αμόλυβδη παραμένει οριακά κάτω από τα 2 ευρώ.

«Αυτές οι καθημερινές και μικρές αυξήσεις θα φτάσουν μέσα στα μέσα Αυγούστου στα μεγάλα αστικά κέντρα να έχει αγγίξει ή να ξεπεράσει τα 2 ευρώ» σημειώνει ο αντιπρόεδρος των Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου.

Πανελλαδικά, η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει ανέβει μέσα σε ένα μήνα στα 1,94 ευρώ από 1,86.

Με τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες να έχουν περιορίσει την παραγωγή, δεν διαφαίνεται αποκλιμάκωση των τιμών στα καύσιμα στο άμεσο μέλλον.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές – Πότε αναμένεται υποχώρηση

Ως προς το πώς εξηγούνται οι αυξήσεις στις τιμές των καύσιμων, βασικές αιτίες θεωρούνται:

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου
– 3/7: 74,6 $/βαρέλι
– 1/8: 85 $/βαρέλι
(αύξηση 14%)

Ισοτιμία ευρώ/δολαρίου
– 18/7: 1,125
– 1/8: 1,097
(υποχώρηση 2,5%)

«Το πλαφόν ορίζει το περιθώριο κέρδους μας»

Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ “Prime” και τον Κώστα Λασκαράτο, ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Αργύρης Παπαθανασίου, επισήμανε ότι παραδοσιακά, κάθε καλοκαίρι συμβαίνει αυτό.

Ενώ πρόσθεσε:

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν ευθυνόμαστε εμείς οι πρατηριούχοι. Κάθε καλοκαίρι η ζήτηση για καύσιμα αυξάνεται κατά πολύ. Η παραγωγή συνεχίζει, παραμένει η ίδια. Οπότε αναγκαστικά υπάρχει και μια αύξηση της τιμής».

Ο ίδιος, αποσαφήνισε: «Εμείς σαν πρατηριούχοι δουλεύουμε με πλαφόν το οποίο δεν μπορούμε να προσπεράσουμε γιατί τα πρόστιμα είναι υψηλά. Δηλαδή, μας έχουν βάλει μια ημερομηνία και μας λένε ότι θα πάτε με στάνταρ περιθώριο κέρδους, με συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους, όχι παραπάνω. Οπότε όλα τα πρατήρια δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν από μόνα τους. Βλέπουμε το πλαφόν».

«Η κινητικότητα είναι αυξημένη σε σύγκριση με άλλους μήνες. Ο Ιούλιος και Αύγουστος παραδοσιακά είναι καλοί μήνες για εμάς τους πρατηριούχους. Υπάρχει ζήτηση, υπάρχει κίνηση. Ο κόσμος μετακινείται σε μακρινές αποστάσεις, οπότε η κατανάλωση είναι και μεγαλύτερη», είπε ακόμη.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article