13 C
Athens
24 November - 2024

Λογαριασμοί ρεύματος: Έρχονται οι μηνιαίες μετρήσεις – Πώς θα γίνονται – Επιτρέπονται συμβάσεις 6 μηνών και άνω

Must read

Σημαντικές αλλαγές έρχονται στους λογαριασμούς ρεύματος μέσα στο 2024, έτσι ώστε κάθε μήνα οι καταναλωτές να πληρώνουν την πραγματική αξία του ρεύματος. Με το τέλος των έναντι λογαριασμών ρεύματος, έρχονται οι μηνιαίοι εκκαθαριστικοί. Αυτό σημαίνει ότι τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ θα επισκέπτονται κάθε μήνα όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα για την καταχώρηση στο σύστημα των ενδείξεων των μετρητών.

Με τον τρόπο αυτό όλοι οι λογαριασμοί ρεύματος από εδώ και στο εξής θα είναι εκκαθαριστικοί, δηλαδή η χρέωση θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης ρεύματος.

Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως για να γίνει η καταμέτρηση θα πρέπει να εξασφαλίσετε στα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ πρόσβαση στο χώρο που βρίσκεται το ρολόι του ακινήτου σας.

Πώς θα γίνονται οι μηνιαίες μετρήσεις

Ήδη η διαχειρίστρια εταιρεία έχει ζητήσει από τους καταναλωτές να διασφαλίσουν ότι το τεχνικό προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ και των συνεργαζόμενων εργολαβικών εταιριών θα έχει πρόσβαση στο χώρο των μετρητών του ακινήτου, προκειμένου να γίνει η λήψη ένδειξης από τον μετρητή και στη συνέχεια να χορηγηθεί στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που έχει επιλέξει ο πελάτης, για την έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού.

Υπογραμμίζεται ότι, σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η λήψη της ένδειξης, όλοι οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν την ένδειξη της παροχής εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών από την ημέρα επίσκεψης του καταμετρητή στο ακίνητο, με τους εξής τρόπους:

• Καλώντας το Τηλεφωνικό Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000

• Εναλλακτικά μπορούν να καταχωρίσουν την ένδειξη στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ

• Μέσω της εφαρμογής My DEDDIE App από το κινητό τους τηλέφωνο.

Επιτρέπονται συμβάσεις 6 μηνών και άνω – Χωρίς ρήτρα αποχώρησης τα μικτά προϊόντα

Σταθερά ή κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος με συμβόλαια διάρκειας μικρότερης από ένα χρόνο, αλλά τουλάχιστον για έξι μήνες, μπορούν να διαθέτουν στους καταναλωτές οι προμηθευτές, με την ίδια χρωματική σήμανση που ισχύει για τα συμβόλαια 12μηνης διάρκειας (μπλε για σταθερά, κίτρινο για κυμαινόμενα).

Τα μικτά προϊόντα (σταθερά για ένα διάστημα, κυμαινόμενα στη συνέχεια) επισημαίνονται ως κίτρινα και δεν επιτρέπεται σε αυτά η εφαρμογή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης από τους καταναλωτές. Ρήτρα αποχώρησης μπορούν να έχουν μόνο τα τιμολόγια ρεύματος σταθερής διάρκειας με μπλε σήμανση, είτε έχουν διάρκεια ενός έτους είτε έξι μηνών

Συμβόλαια με ελάχιστη διάρκεια έξι μηνών θα μπορούν να παρεχουν, πλέον, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, για τα σταθερά (μπλε) ή κυμαινόμενα (κίτρινα) τιμολόγια ρεύματος.

Η τροποποίηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για διαμόρφωση χαμηλότερων τιμών ρεύματος καθώς περιορίζεται χρονικά το ρίσκο που αναλαμβάνουν οι προμηθευτές με την προσφορά σταθερού τιμολογίου.

Ήδη από τον Ιανουάριο διατίθεται τέτοιο τιμολόγιο (σταθερό για 8 μήνες, κυμαινόμενο στην συνέχεια) από την «Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας» που αποτέλεσε την αφορμή για την τροποποίηση του πλαισίου.

Σημειώνεται πως τα μικτά προϊόντα (σταθερά για ένα διάστημα, κυμαινόμενα στη συνέχεια) επισημαίνονται ως κίτρινα και δεν επιτρέπεται σε αυτά η εφαρμογή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης.

Ακόμη όμως και σε αυτήν την περίπτωση, υπάρχει τρόπος να αποφύγετε τον έναντι λογαριασμό. Συγκεκριμένα, έχετε τη δυνατότητα ενός τεσσάρων ημερών από την ημέρα της ανεπιτυχούς επίσκεψης του ΔΕΔΔΗΕ, να δηλώσετε εσείς οι ίδιοι την κατανάλωσή σας. Αυτό γίνεται με δύο τρόπους, τηλεφωνικά και online. Συγκεκριμένα:

Με δωρεάν κλήση

Καλείτε στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article