Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων είναι οι υψηλές τιμές πώλησης. Ειδικότερα, τα ευρωπαϊκά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα κινέζικα μοντέλα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος κατασκευής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να περιορίσουν και τις τελικές τιμές πώλησης και να αυξηθεί ο όγκος των πωλήσεων τους. Στη προσπάθεια τους να κατασκευάσουν αυτοκίνητα με μικρότερο κόστος περιλαμβάνεται και η υποστήριξη των προμηθευτών των υλικών και των εξαρτημάτων που απαιτούνται για την κατασκευή των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα(EV) θα επιβάλει «σημαντικό βάρος» στους προμηθευτές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, καθώς οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος και να ανταγωνιστούν τους κινέζους ομολόγους τους.
Ο Κάρλος Ταβάρες γεννήθηκε το 1958 στη Λισαβόνα, ο πατέρας του ήταν λογιστής που εργαζόταν σε μια γαλλική ασφαλιστική εταιρεία και η μητέρα του ήταν καθηγήτρια γαλλικών. Το πάθος του για τα αυτοκίνητα ήρθε σε ηλικία 14 ετών, όταν ανακάλυψε τους αγώνες αυτοκινήτων, κατά τη διάρκεια μιας ανοιχτής ημέρας στην πίστα του Εστορίλ, κοντά στη Λισαβόνα.
Τον Ιανουάριο του 2021, ο Όμιλος PSA συγχωνεύτηκε με τη Fiat Chrysler Automobiles για να σχηματίσει τη Stellantis. Ο Ταβάρες έγινε ο πρώτος Διευθύνων Σύμβουλος της. Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου της Stellantis, ο Ταβάρες είπε ότι σχεδίαζε να εξοικονομήσει 5 δις ευρώ ετησίως και να κάνει νέες επενδύσεις σε τεχνολογίες και πλατφόρμες. Ανήγγειλε επίσης ότι ήθελε να επαναλανσάρει τις πιο εύθραυστες μάρκες, οι οποίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από νέες επενδύσεις.
Ο Ταβάρες σε πρόσφατες δηλώσεις του, τόνισε ότι η πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν να πουλήσουν EV, των οποίων το κόστος παραγωγής είναι 40% έως 50% υψηλότερο από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην ίδια τιμή με τα αντίστοιχα μοντέλα εσωτερικής καύσης. Αυτό τους αναγκάζει να μειώσουν το κόστος σε κάθε επίπεδο των δραστηριοτήτων τους, συμπεριλαμβανομένων των αλυσίδων εφοδιασμού και της εφοδιαστικής, αναφέρει το Reuters.
«Θα δείτε μια τεράστια μετατόπιση της βάσης των προμηθευτών. Η προμήθεια θα μετακινηθεί από τον δυτικό κόσμο στις χώρες με το καλύτερο κόστος» δηλωσε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Bernstein Strategic Decisions.
«Ο αγώνας EV έχει γίνει ένας αγώνας περικοπής κόστους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
Ο Ταβάρες είπε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα αναστέλλεται λόγω της οικονομικής προσιτότητας, με τους υποψήφιους αγοραστές να διστάζουν να αγοράσουν ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτός εάν υποστηριχθούν από τις κυβερνήσεις μέσω κινήτρων.
«Ο καταναλωτής του δυτικού κόσμου λέει στη δυτική κυβέρνηση, εντάξει, υπάρχει το θέμα της υπερθέρμανσης του πλανήτη, εντάξει, αλλά αν δεν με βοηθήσετε, δεν θα σας βοηθήσω», είπε.
Η Stellantis θα συνεχίσει να στοιχηματίζει σε πλατφόρμες πολλαπλής ενέργειας – αυτές που δημιουργήθηκαν για EV αλλά που μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για μοντέλα με κινητηρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών- για να διατηρήσει την ευελιξία στις σειρές της.
«Σήμερα η πολυενέργεια είναι καλή για να αντιμετωπίσουμε την αβεβαιότητα», είπε ο Κάρλος Ταβάρες.
Σε μια προσπάθεια να κάνει τα αυτοκίνητα πιο προσιτά, η Stellantis σχεδιάζει να λανσάρει ένα μοντέλο Jeep στις ΗΠΑ με κόστος λιγότερο από 25.000 ευρώ ακθως και το μικρό EV Citroen e-C3 των 23.300 ευρώ στην Ευρώπη.
Η Stellantis έχει επίσης μια κοινοπραξία με την κινεζική Leapmotor που θα της επιτρέψει να πουλήσει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Leapmotor T03 για λιγότερο από 20.000 ευρώ στην Ευρώπη.
Ερωτηθείς για πιθανές συμφωνίες συγχωνεύσεων και εξαγορών, ο Κάρλος Ταβάρες είπε ότι ο κύριος στόχος του ήταν να διατηρήσει τον Stellantis σε ισχυρή επιχειρηματική κατάσταση. «Αν έρθει μια ευκαιρία, φυσικά θα την εξετάσουμε, αλλά πρέπει να είμαστε σε φόρμα τη στιγμή που αυτή η ευκαιρία περνά», είπε.