Ηλιακές οροφές από γυάλινα πλακίδια σε σχήμα κεραμιδιών και νέες μπαταρίες για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αρκετά μικρότερες για να χωρέσουν στην παλάμη ενός χεριού, σχεδιάζει o Ελον Μασκ, μεγαλοεπιχειρηματίας, εφευρέτης και διευθύνων σύμβουλος της Tesla.
Όπως αναφέρει η “Καθημερινή”, το στούντιο της πρώην τηλεοπτικής σειράς «Νοικοκυρές σε απόγνωση», ο κ. Μασκ παρουσίασε τις νέες ηλιακές οροφές σε μια κουκλίστικη αναπαράσταση ενός τυπικού αμερικανικού προαστίου. Διακήρυξε, μάλιστα, ότι αυτό θα είναι το μέλλον της ηλιακής ενέργειας. «Θα θέλετε να καλέσετε τους γείτονές σας για να τους πείτε “κοιτάξτε την ωραία οροφή του σπιτιού μας”». Η Tesla, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών και των τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας, ισχυρίζεται πως αυτές οι «οροφές είναι δυνατές σαν ατσάλι και μπορούν να αντέξουν μια ολόκληρη ζωή υπό αντίξοες συνθήκες.
Στην επίσημη παρουσίαση που έκανε ο κ. Μασκ, τονίστηκε επίσης ότι οι ηλιακές οροφές χρησιμεύουν και στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για το λιώσιμο των πάγων. Οι οροφές θα έχουν την εικόνα κλασικής οροφής με μοντέρνα κεραμίδια, η οποία, όμως, θα είναι σύνθεση από ηλιακά πάνελ. Σύμφωνα με τα σχέδια της Τesla, η Panasonic, που συνεργάζεται με την εταιρεία του κ. Μασκ, θα αναλάβει την παραγωγή των ηλιακών κυττάρων και η Tesla την κατασκευή των γυάλινων πλακιδίων. Για την αποθήκευση ενέργειας, η μπαταρία Powerwall 2 θα είναι η φθηνότερη μπαταρία για οικιακή χρήση και αναμένεται να η παραγωγή ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2017. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν στη συνέλευση μετόχων.
Στον τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, το νέο «πακέτο» μπαταριών έχει δοκιμαστεί σε απόσταση 804.672 χιλιομέτρων, έχοντας συγκρατήσει πάνω από το 80% της αρχικής ισχύος τους. Αν και δεν έχουν συγκεντρωθεί επαρκή στοιχεία σε αυτό το στάδιο των δοκιμών, φαίνεται πως είναι αρκετή η αποθήκευση ενέργειας στο 90% της ισχύος της μπαταρίας σε ημερήσια βάση. Με την πλήρη αποθήκευση δύο φορές την εβδομάδα θα μπορούσε να αποφευχθεί η εξασθένηση της ισχύος της μπαταρίας. Επόμενος στόχος της Tesla είναι η κατασκευή μπαταριών –αρκετά μικρών για να χωράνε στην παλάμη ενός χεριού– για να αντέξουν 1,6 εκατ. χιλιόμετρα. Σε αυτήν την περίπτωση, αν ένας οδηγός κάνει 16.000 με 32.180 χιλιόμετρα τον χρόνο, θα περνούσαν 50 με 100 χρόνια για να φθάσει το 1 εκατ. μίλια.