Ο e-ΕΦΚΑ «τρέχει» τον μεγαλύτερο εκσυγχρονισμό του από τη σύστασή του: ψηφιοποίηση 53 εκατ. σελίδων από 28 πρώην ταμεία, νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) σε πλήρη λειτουργία το 2026, και διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ήδη χρησιμοποιούνται μαζικά. Σύμφωνα με τη διοίκηση, έχει ψηφιοποιηθεί περίπου το 70% του χαρτώου αρχείου (στόχος ολοκλήρωση έως καλοκαίρι 2026) και παρέχονται >130 e-υπηρεσίες, με περίπου 100 εκατ. επισκέψεις μόνο το 2025. Τα ληξιπρόθεσμα εκκρεμή αιτήματα έχουν συμπιεστεί περίπου σε 15.000 κύριες συντάξεις, 31.000 επικουρικές και 7.000 εφάπαξ.
1) Τι σημαίνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός για εσάς
Μία ενιαία “ασφαλιστική ταυτότητα”: Όλο το ιστορικό ασφάλισης, ανεξάρτητα από πρώην ταμεία/διαστήματα, συγκεντρώνεται στο νέο ΟΠΣ. Τέλος οι μετακινήσεις με φακέλους· τα δικαιολογητικά αντλούνται διαλειτουργικά από άλλους φορείς (ΑΑΔΕ, Δημοτολόγια κ.λπ.).
Λιγότερη αναμονή – περισσότερη αυτοματοποίηση: Περισσότερες αιτήσεις (ιδίως τυποποιημένες) μπαίνουν σε αυτόματη επεξεργασία, συντέμνοντας τον χρόνο απονομής.
Μικρότερος κίνδυνος λαθών/απώλειας: Η ψηφιοποίηση του αρχείου περιορίζει σφάλματα καταγραφής και «χαμένα ένσημα».
2) Νέες/βελτιωμένες υπηρεσίες που είναι ήδη διαθέσιμες- DASHBOARD – myEFKA (web & mobile)
Πλήρης ασφαλιστική εικόνα (ένσημα, χρόνοι, πρώην φορείς).
Παρακολούθηση πορείας αιτήσεων/αιτημάτων σε πραγματικό χρόνο.
Έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας & πιστοποιητικών.
Διαχείριση οφειλών/εισφορών και εξόφληση μέσω IRIS.
Ενημερωτικά συντάξεων, στοιχεία αναπηρίας (όπου εφαρμόζεται).
App: «myEFKA» σε App Store & Google Play (ίδιες λειτουργίες προσαρμοσμένες για κινητό).
Ηλεκτρονικό Μητρώο & e-αιτήσεις
Ενιαίο προφίλ με επικαιροποιημένα στοιχεία.
Ηλεκτρονικές αιτήσεις για παροχές/επιδόματα/τροποποιήσεις.
APΔ (Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις)
Σταδιακή ένταξη οικοδομοτεχνικών έργων, κοινών επιχειρήσεων και Δημοσίου στο e-κανάλι υποβολής.
3) Πρακτικός οδηγός: Πώς κάνω… τι
Α. Να δω/διορθώσω το ασφαλιστικό μου ιστορικό
Συνδέεστε στο myEFKA με κωδικούς Taxisnet.
Επιλέγετε «Ασφαλιστική εικόνα/ιστορικό».
Αν διαπιστώσετε κενά/λάθη (π.χ. λείπουν ένσημα από πρώην ΤΕΒΕ/ΙΚΑ):
Υποβάλετε ηλεκτρονικό αίτημα διόρθωσης και επισυνάπτετε ό,τι έχετε (εκκαθαριστικά, παλιές βεβαιώσεις, συμβάσεις, μισθοδοσίες).
Αν το τεκμήριο λείπει, ζητείται αναζήτηση από το ψηφιοποιημένο αρχείο. Προτιμήστε συγκεκριμένα διαστήματα (π.χ. 01/2004–12/2006) για πιο γρήγορη στόχευση.
Β. Να καταθέσω αίτηση συνταξιοδότησης
Στο myEFKA → «Αίτηση συνταξιοδότησης» (γήρατος/αναπηρίας/θανάτου).
Το σύστημα προ-συμπληρώνει στοιχεία από μητρώα.
Ανεβάζετε ό,τι επιπλέον ζητηθεί (π.χ. στρατός, σπουδές, βαρέα).
Παρακολουθείτε την πορεία από το Dashboard.
Αν η αίτηση είναι τυποποιημένη (π.χ. μονοασφαλισμένος), αυξάνονται οι πιθανότητες αυτοματοποιημένης έκδοσης.
Γ. Να εκδώσω ασφαλιστική ενημερότητα
myEFKA → Πιστοποιητικά. Έκδοση και άμεση εκτύπωση/λήψη PDF.
Δ. Να εξοφλήσω οφειλές
Στην ενότητα Οφειλές/Εισφορές βλέπετε βεβαιωμένα ποσά και πληρώνετε online μέσω IRIS (ή δημιουργείτε ταυτότητα οφειλής).
Ε. Εργοδότες/Λογιστές – APΔ
Πρόσβαση με ρόλο εργοδότη.
Υποβολή/διόρθωση APΔ, ειδικά για οικοδομοτεχνικά έργα που εντάσσονται στο νέο ρυθμό.
4) Χρήσιμες συμβουλές για γρηγορότερη εξυπηρέτηση
Σκανάρετε καθαρά (PDF) τυχόν παλιά δικαιολογητικά (σελίδες βιβλιαρίου, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, αποδείξεις εισφορών).
Αν έχετε διαδοχική ασφάλιση, φτιάξτε χρονογραμμή (έτη–φορέας–εργοδότης/δραστηριότητα). Βοηθά τον έλεγχο & επιταχύνει.
Για διόρθωση στοιχείων μητρώου (ΑΜΚΑ, επώνυμο, ΑΦΜ), ενημερώστε πρώτα ΑΑΔΕ/Δήμο (όπου τηρείται το «πρωτογενές» δεδομένο) – μετά κάντε αίτημα στον e-ΕΦΚΑ.
Κρατήστε αριθμό πρωτοκόλλου κάθε αιτήματος – με αυτό παρακολουθείτε την πορεία.
5) Τι αλλάζει έως το 2026 (χρονοδιάγραμμα)
Έως καλοκαίρι 2026: Ολοκλήρωση ψηφιοποίησης αρχείου & μετασχηματισμού δεδομένων.
2026: Πλήρης παραγωγική λειτουργία ΟΠΣ – ενιαία εικόνα για όλους, βαθύτερη διαλειτουργικότητα(λιγότερα δικαιολογητικά, περισσότερη αυτοματοποίηση).
Σταδιακά: Περισσότερες διαδικασίες περνούν σε straight-through processing (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση όπου γίνεται).
6) Συχνές ερωτήσεις (FAQ)
Δεν βρίσκω ένσημα προ του 2002. Τι κάνω;
Υποβάλετε αίτημα συμπλήρωσης/διόρθωσηςμε πιθανά τεκμήρια (μισθοδοσίες, φορολογικά). Ο e-ΕΦΚΑ ενεργοποιεί αναζήτησηστο ψηφιοποιημένο αρχείο των πρώην φορέων.
Μπορώ να καταθέσω αίτηση σύνταξης με εκκρεμή διόρθωση ενσήμων;
Ναι, γίνεται παράλληλη κίνηση: αίτηση συνταξιοδότησης καιαίτημα διόρθωσης. Η πράξη θα εκδοθεί μόλις «κλειδώσουν» τα δεδομένα.
Πώς γνωρίζω αν η αίτησή μου “μπαίνει” σε αυτοματισμό;
Το σύστημα δίνει ένδειξη(τυποποίηση/προ-συμπλήρωση). Ακόμη κι αν δεν αυτοματοποιηθεί πλήρως, η ύπαρξη ψηφιακών τεκμηρίων επιταχύνει τον χειροκίνητο έλεγχο.
Δεν έχω υπολογιστή. Μπορώ από κινητό;
Ναι, μέσωmyEFKA app(iOS/Android). Όλες οι βασικές λειτουργίες είναι προσβάσιμες από smartphone.
Τι ισχύει για τα προσωπικά δεδομένα;
Οι πλατφόρμες λειτουργούν με ισχυρή ταυτοποίηση(Taxisnet), κρυπτογράφησηκαι ιχνηλασιμότητα πρόσβασης. Τα έγγραφα αποθηκεύονται σε ασφαλή υποδομή, με καταγραφή ενεργειών.
7) Ποιοι ωφελούνται περισσότερο
Νέοι συνταξιούχοι: Ταχύτερη απονομή, λιγότερες επισκέψεις, λιγότερα δικαιολογητικά.
Διαδοχικά ασφαλισμένοι: Ενιαία εικόνα διαδρομής – τέλος στο «πήγαινε-έλα» ανά ταμείο.
Ελεύθεροι επαγγελματίες/αγρότες: Σαφέστερη αποτύπωση οφειλών & ρυθμίσεων, online εξόφληση.
Εργοδότες/λογιστές: Πιο ομαλή υποβολή ΑΠΔ, σταδιακή μείωση λαθών λόγω προ-συμπλήρωσης.
The post e-ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει για ασφαλισμένους και συνταξιούχους – Οδηγός υπηρεσιών, προθεσμιών και πρακτικών βημάτων appeared first on Newpost.gr.

