Η Ζάκυνθος αλλάζει πρόσωπο: Στοίχημα ο τουρισμός 12 μηνών με επίκεντρο τον οινοτουρισμό

By
4 Min Read

Η Ζάκυνθος, ένα νησί που υποδέχεται ετησίως πάνω από 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες, αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα «συνολικό rebranding» της τουριστικής της ταυτότητας. Αν και παγκοσμίως ξακουστό για τις παραλίες του και πόλος έλξης για τουρίστες από όλο τον κόσμο, ο δήμος επιδιώκει πλέον να αναδείξει και τις υπόλοιπες, εξίσου σημαντικές, πτυχές του.

Όπως επισημαίνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Επιχειρηματικότητας & Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγγελική Αυγουστίνου, το νησί κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Στόχος είναι να αναδείξει τον πολιτισμό, τη φύση, τη φιλοξενία και τις γεύσεις του, στοχεύοντας στην προσέλκυση επισκεπτών όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά και τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

Η στρατηγική για την επιμήκυνση της σεζόν

Η νέα στρατηγική του δήμου εστιάζει στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου πέρα από τους θερινούς μήνες. Στόχος είναι η Ζάκυνθος να γίνει ένας ποιοτικός, αυθεντικός προορισμός που προσφέρει εμπειρίες όλο τον χρόνο. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά και η βελτιωμένη πρόσβαση, χάρη στη νέα εθνική οδό Πάτρας-Κυλλήνης και τα συχνά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, που φέρνουν το νησί πιο κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο καταδυτικός τουρισμός, οι φυσιολατρικές διαδρομές, αλλά και η ανάδειξη των τοπικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, των μοναδικών πασχαλινών εθίμων και του φημισμένου Καρναβαλιού της Ζακύνθου.

Ο οινοτουρισμός στο επίκεντρο της νέας ταυτότητας

Στην καρδιά αυτής της νέας προσέγγισης βρίσκεται ο οινοτουρισμός, ένας τομέας που αναπτύσσεται σταθερά και ταιριάζει απόλυτα με την κουλτούρα του νησιού. Η Ζάκυνθος διαθέτει ήδη πέντε επισκέψιμα οινοποιεία και μια παράδοση εκατοντάδων ετών στην αμπελοκαλλιέργεια, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού της.

Η οινοποιός Κωνσταντίνα Σολωμού εξηγεί ότι ο τοπικός αμπελώνας φιλοξενεί μερικές από τις πιο σπάνιες γηγενείς ποικιλίες της χώρας, τις οποίες οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν μέσα από ξεναγήσεις και γευσιγνωσίες. Ξεχωρίζουν ο ερυθρός Αυγουστιάτης και οι λευκές ποικιλίες Γουστολίδη, Παύλος και Σκιαδόπουλο.

«Δεν θέλουμε ο οινοτουρισμός να ανταγωνιστεί τις ομορφιές του νησιού, θέλουμε μια παράλληλη σύνδεση, γιατί η Ζάκυνθος έχει να δώσει κι άλλα στοιχεία πέρα από τις παραλίες», σημειώνει χαρακτηριστικά η κ. Σολωμού. Για τον σκοπό αυτό, τα οινοποιεία του νησιού προχωρούν στη δημιουργία ενός συνδέσμου για την καλύτερη προώθηση της τοπικής οινικής ταυτότητας.

Η εικόνα της αγοράς και η πρόκληση της ελληνικής αγοράς

Η Ζάκυνθος, με τις 80.000 κλίνες της (που περιλαμβάνουν από ξενοδοχεία 5 αστέρων έως πολυτελείς βίλες και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης), υποδέχεται την πλειοψηφία των 1,2 εκατομμυρίων επισκεπτών της μεταξύ τέλους Απριλίου και αρχών Νοεμβρίου.

Η βρετανική αγορά παραμένει η ισχυρότερη, με την Πολωνία, την Ολλανδία, τις σκανδιναβικές χώρες και τη Γερμανία να ακολουθούν. Φέτος, σημειώθηκε σημαντική άνοδος από την Ιταλία. Μια ειδική κατηγορία είναι οι Κινέζοι επισκέπτες, οι οποίοι ταξιδεύουν στο νησί όλο τον χρόνο, αν και για σύντομες διανυκτερεύσεις, κυρίως για να επισκεφτούν το Ναυάγιο.

Η μεγάλη πρόκληση, ωστόσο, είναι η ελληνική αγορά, η οποία φέτος παρουσίασε κάμψη. Ο δήμος σχεδιάζει στοχευμένες ενέργειες για να προσελκύσει ξανά τους Έλληνες, ειδικά για τις περιόδους του Πάσχα και του Καρναβαλιού, επιδιώκοντας να επανασυστήσει το νησί στο εγχώριο κοινό.

«Θέλουμε οι Έλληνες να ξαναανακαλύψουν τη Ζάκυνθο, να τη ζήσουν μέσα από τις γεύσεις, τον πολιτισμό, τη φύση και τους ανθρώπους της. Η Ζάκυνθος δεν είναι μόνο καλοκαίρι, είναι εμπειρία ζωής», υπογραμμίζει η κ. Αυγουστίνου.

The post Η Ζάκυνθος αλλάζει πρόσωπο: Στοίχημα ο τουρισμός 12 μηνών με επίκεντρο τον οινοτουρισμό appeared first on Newpost.gr.

Share This Article