Από την 1η Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS για όλες τις συναλλαγές με ιδιώτες (B2C). Η ΑΑΔΕ προχωρά στην ολοκλήρωση του κανονιστικού πλαισίου, διαμορφώνοντας πλέον ένα ενιαίο σύστημα διασύνδεσης των επιχειρήσεων με τη Φορολογική Διοίκηση, όπου κάθε είσπραξη — είτε με κάρτα είτε με IRIS — θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα.
Με νέες αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, και μετά από διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, εντάσσονται και επίσημα οι άμεσες πληρωμές (Instant Payments) στις υποδομές των ταμειακών συστημάτων και των παρόχων ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Τεχνικές Αλλαγές – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις
Στο νέο πλαίσιο τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των αποφάσεων Α.1098/2022 και Α.1155/2023, δίνοντας πλέον τον τεχνικό τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα αποδέχονται πληρωμές IRIS στο Σημείο Πώλησης (POS).
Ο μηχανισμός θα λειτουργεί μέσω:
Tερματικού POS
Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ERP / λογισμικά τιμολόγησης)
Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πληρωμή που γίνεται μέσω IRIS θα καταγράφεται άμεσα στο ταμειακό σύστημα και θα εκδίδεται αυτόματα η σχετική απόδειξη.
Προθεσμίες Συμμόρφωσης – Ποιοι πρέπει να κάνουν τι έως 28/11/2025
Η ΑΑΔΕ καθορίζει συγκεκριμένα deadlines για όλους τους τεχνολογικούς και πληρωματικούς φορείς:
Υπόχρεοι Φορείς
Υποχρέωση
Προθεσμία
Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs)
(Α.1161/2025 & Α.1162/2025)
Υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμμόρφωσης για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές
Έως 28/11/2025
Επιχειρήσεις εισαγωγής/κατασκευής/εμπορίας ΦΗΜ & εταιρείες ERP
(Α.1159/2025 & Α.1162/2025)
Υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας για τις νέες τεχνικές προδιαγραφές
Έως 28/11/2025
The post IRIS από 1η Δεκεμβρίου: Υποχρεωτική η αποδοχή άμεσων πληρωμών στις συναλλαγές με ιδιώτες – Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και παρόχους appeared first on Newpost.gr.

