Ένας στους τέσσερις Έλληνες δεν θα φύγει για διακοπές αυτό το καλοκαίρι. Οι λόγοι είναι αναμενόμενοι: αβεβαιότητα, οικονομική πίεση, κόστος μεταφοράς και διαμονής. Ακόμα και από αυτούς που ετοιμάζονται να φύγουν, αρκετοί δηλώνουν ότι θα κόψουν από τη διάρκεια και τα έξοδα. Η μέση διάρκεια των διακοπών έχει πέσει στις 9 ημέρες, με καθημερινό budget κάτω από 50 ευρώ ανά άτομο.
Τα οικονομικά πρώτα στη λίστα προτεραιοτήτων
Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari/YOUGOV, το 63% των ερωτηθέντων επιλέγει με βάση την τιμή, ενώ η καθαριότητα στις παραλίες (62%), η ηρεμία και η φυσική ομορφιά έπονται. Όχι πολυτέλεια, αλλά αξιοπιστία και ηρεμία είναι το ζητούμενο.
Καλοκαίρι made in Greece – αλλά αλλού κάθε χρόνο
Παρά τα εμπόδια, η αγάπη για το ελληνικό καλοκαίρι παραμένει αδιαπραγμάτευτη: το 74% των Ελλήνων δηλώνει πως η χώρα τους είναι ο καλύτερος προορισμός, με 3 στους 4 να επιλέγουν καινούργιο τόπο κάθε χρόνο. Το Αιγαίο, η Πελοπόννησος και η Βόρεια Ελλάδα κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος, ενώ οι πιο τυχεροί θα βρεθούν στο εξωτερικό (8%).
Πού και πώς μένουμε – η επιστροφή στα εξοχικά και στους φίλους
Η διαμονή προσαρμόζεται στην πραγματικότητα: μόνο 40% σε ξενοδοχείο, 29% σε Airbnb, 21% σε εξοχικό και 20% σε συγγενείς/φίλους. Οι αριθμοί δείχνουν ένα μοντέλο πιο οικείο, λιγότερο τουριστικό, πιο προσωπικό.
446 ευρώ το άτομο – το απόλυτο ταβάνι
Ο μέσος όρος εξόδων ανά άτομο κυμαίνεται γύρω στα 446 ευρώ, με τη μεγάλη πλειοψηφία (61%) να μην ξεπερνά τα 500 ευρώ. Οι πιο «άνετοι» αποτελούν μειοψηφία. Ο έλεγχος του budget είναι πια… σταθερός συνοδοιπόρος στις βαλίτσες.
Τι μας «χαλάει»: Ακρίβεια, πολυκοσμία, κακή εξυπηρέτηση
Η ακρίβεια κυριαρχεί ως κύριο πρόβλημα (69%) — από τις τιμές των ξενοδοχείων μέχρι τα εισιτήρια. Ακολουθούν η πολυκοσμία (37%) και η αίσθηση του «τουριστικού ξεζουμίσματος» με υψηλές τιμές και χαμηλές υπηρεσίες.
Οικογένεια, σύντροφος ή… μόνος; Οι διακοπές ως προσωπική επιλογή
Οικογενειακές (39%) και συντροφικές (31%) είναι οι κυρίαρχες μορφές διακοπών, όμως 8% των Ελλήνων δηλώνει ότι πάει μόνος. Μικρό αλλά ενδιαφέρον ποσοστό που δείχνει νέα μονοπάτια στην έννοια του καλοκαιρινού «μαζί».
Οι φετινές διακοπές δεν είναι «καλοκαίρι για πάντα», αλλά περισσότερο «καλοκαίρι με στρατηγική»: σχεδιασμένες, περιορισμένες, αλλά όχι χωρίς ουσία. Με λιγότερα μέσα, οι Έλληνες ψάχνουν να κρατήσουν το αίσθημα της ξεκούρασης και της απόδρασης ζωντανό. Και αυτό, τελικά, ίσως είναι και η πιο τίμια μορφή διακοπών.
The post Καλοκαίρι «με το μέτρο»: Το 25% των Ελλήνων δεν πάει διακοπές – Οι υπόλοιποι… μετράνε μέρες και ευρώ appeared first on Newpost.gr.