Πάνω από 300.000 οχήματα στο στόχαστρο για ασφάλεια, ΚΤΕΟ και τέλη

By
3 Min Read

Πάνω από 300.000 οχήματα βρέθηκαν «εκτός νόμου» στην πρώτη μαζική ψηφιακή διασταύρωση στοιχείων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Οι παραβάσεις αφορούν ελλιπή ασφάλιση, απουσία ελέγχου ΚΤΕΟ και μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, με τους ιδιοκτήτες να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα και νέο κύκλο ηλεκτρονικών ελέγχων.

Η ψηφιακή φάκα: Πώς εντοπίστηκαν τα παραβάτες

Η διασταύρωση πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της ΑΑΔΕ, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και των ασφαλιστικών εταιρειών. Το σύστημα ανίχνευσε χιλιάδες οχήματα χωρίς ενεργή ασφάλιση, εκπρόθεσμο τεχνικό έλεγχο και απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας, αξιοποιώντας ψηφιακά μητρώα και αυτοματοποιημένες πλατφόρμες διασύνδεσης.

Τα πρώτα ειδοποιητήρια αποστέλλονται εντός Ιουλίου, ενώ προγραμματίζεται και δεύτερος γύρος ελέγχων για όσους δεν συμμορφωθούν.

Τα πρόστιμα: Πόσα πληρώνουν οι παραβάτες

Η νομοθεσία προβλέπει κλιμακωτές κυρώσεις, ανάλογα με το είδος της παράβασης και την κατηγορία του οχήματος:

Ανασφάλιστα οχήματα:

Κατηγορία Οχήματος
Πρόστιμο

Δίκυκλα
250 ευρώ

Επιβατικά Ι.Χ.
500 ευρώ

Φορτηγά & λεωφορεία Δ.Χ.
1.000 ευρώ

Άλλες παραβάσεις:

Μη διενέργεια ΚΤΕΟ: 400 ευρώ

Μη καταβολή τελών κυκλοφορίας: Πρόστιμο ίσο με τα τέλη που δεν πληρώθηκαν (αν η καθυστέρηση υπερβαίνει το ένα έτος)

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εντός προθεσμίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται, ενώ ενεργοποιούνται και διοικητικά μέτρα όπως:

Αφαίρεση πινακίδων

Ανάκληση άδειας κυκλοφορίας

Αδυναμία μεταβίβασης του οχήματος

Ακινησία μόνο στα χαρτιά; Στο στόχαστρο και οι «πονηροί»

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στα οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία αλλά εντοπίζονται να κυκλοφορούν ή να σταθμεύουν εκτός του δηλωμένου χώρου. Για τέτοιες περιπτώσεις, το πλαίσιο γίνεται εξαιρετικά αυστηρό:

Η ακινησία αίρεται αυτόματα

Επιβάλλονται αναδρομικά τέλη κυκλοφορίας

Επιπλέον, πρόστιμο 10.000 ευρώ

Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο φθάνει τα 30.000 ευρώ

Στο μικροσκόπιο βρίσκονται επίσης οχήματα με πλαστές πινακίδες, ξένες κυκλοφορίες και εικονικές δηλώσεις ακινησίας.

Τι ακολουθεί: Δεύτερος έλεγχος και διοικητικά μέτρα

Η διαδικασία ελέγχων δεν σταματά εδώ. Τρεις μήνες μετά την αποστολή των πρώτων ειδοποιήσεων, ενεργοποιείται δεύτερος γύρος ηλεκτρονικού ελέγχου. Αν διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφώθηκε, εκδίδεται πράξη επιβολής προστίμου, η οποία αποστέλλεται στην τοπική αστυνομική αρχή.

Για να αρθεί το μέτρο και να επιστραφούν πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, απαιτείται:

Απόδειξη ασφάλισης

Έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ

Βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας

Καταβολή προστίμου

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην πράξη

Η επιχείρηση εντάσσεται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης, με στόχο την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και την καταπολέμηση της παραβατικότητας. Μέσω της αυτοματοποίησης και της πραγματικής διασύνδεσης μητρώων, οι έλεγχοι θα γίνουν πλέον συνεχείς και προληπτικοί, περιορίζοντας τα φαινόμενα αδήλωτης ή παράνομης κυκλοφορίας.

Το Υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως η πρωτοβουλία θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα από τέλη και πρόστιμα, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει τους συνεπείς πολίτες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό όσων αποφεύγουν τις υποχρεώσεις τους.

The post Πάνω από 300.000 οχήματα στο στόχαστρο για ασφάλεια, ΚΤΕΟ και τέλη appeared first on Newpost.gr.

Share This Article