Ηγέτιδα στις θαλάσσιες μεταφορές, το βασικό όχημα της παγκόσμιας Οικονομίας, παραμένει η Ελλάδα, με τον ελληνόκτητο στόλο να αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσα στην τελευταία δεκαετία ο ελληνόκτητος στόλος αύξησε την χωρητικότητά του κατά 42%. Σήμερα η ελληνική ναυτιλία παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, με 5.961 πλοία:
2,685 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Dry Bulk Shipping), που αντιστοιχούν στο 24,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας
887 δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 29,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας
528 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (Container Shipping), που αντιστοιχούν στο 8,1% της παγκόσμιας χωρητικότητας
526 πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου (Chemical and Oil Products Shipping), που αντιστοιχούν στο15,4 % της παγκόσμιας χωρητικότητας
169 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Shipping), που αντιστοιχούν στο 24,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας
153 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Shipping), που αντιστοιχούν στο 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας
72 πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carriers), που αντιστοιχούν στο 8,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας
Όπως σημειώνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αυξάνουν συνεχώς τις παραγγελίες τους για νέα πλοία, καθώς έχουν αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια περισσότερο από 5 φορές. Την ίδια στιγμή, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου, «πράσινου» μέλλοντος στις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και ο μεγαλύτερος στόλος εφοδιασμένος με SΟx scrubbers.
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης του παγκοσμίου εμπορίου, καθώς δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα μεταφοράς βασικών αγαθών και είναι ο μεγαλύτερος μεταφορέας φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών στον κόσμο, με τα ελληνικά πλοία να έχουν προσεγγίσει πέρυσι λιμάνια σε 176 χώρες.
Οι Έλληνες εφοπλιστές σημειώνουν ότι η ναυτιλία αποτελεί και βασικό τροφοδότη της ελληνικής οικονομίας, με συνολική οικονομική επίδραση που κυμαίνεται μεταξύ 7%-8% του ΑΕΠ της χώρας κάθε χρόνο. Όπως αναφέρουν, μελέτη της McKinsey δείχνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές επανεπενδύουν ναυτιλιακά κεφάλαια 1,4-1,5 δισ. δολαρίων σε άλλους τομείς. Ειδικότερα, το 15% των ετήσιων συναλλαγών στην εγχώρια αγορά ακινήτων αποδίδεται σε επενδύσεις πλοιοκτητών, ενώ σημαντικές επενδύσεις γίνονται και στους κλάδους ενέργειας, τουρισμού, μέσων ενημέρωσης και αθλητισμού.
Τέλος, η έκθεση χαρακτηρίζει διαχρονικό και συνεπές το κοινωνικό αποτύπωμα της ελληνικής ναυτιλίας, με τις δωρεές του εφοπλισμού σε έργα πρόνοιας ναυπολογίζονται σε πάνω από 400 εκατ. δολάρια ΗΠΑ ετησίως.
The post Πρώτη στον κόσμο η ελληνική ναυτιλία – Ελληνικό το 20% του παγκόσμιου στόλου appeared first on Newpost.gr.