19.9 C
Athens
22 November - 2024

Τα επόμενα βήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την επίτευξη των στόχων για χαμηλές εκπομπές ρύπων το 2025

Must read

Στο 25% των Ευρωπαίων καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, προσανατολίζεται στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν δίνεται η επιλογή για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάτω των 25.000 ευρώ, τότε το συγκεκριμένο ποσοστό στο 35%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η Yougov για την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Στο ίδιο πλαίσιο κυμαίνεται μια ακόμη έρευνα της Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του τόσο Παρατηρητηρίου Εναλλακτικών Καυσίμων και η οποία έδειξε ότι το 57% που έλαβαν μέρος στην έρευνα θα ήθελα να αγοράσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το υψηλό κόστος για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θεωρείται το κύριο εμπόδιο στην τελική τους επιλογή.

Το σίγουρο είναι ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να λανσάρουν νέα μοντέλα στο άμεσο μέλλον θέλοντας να πιάσουν τους νέους στόχους του 2025. Δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση με είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, είτε plug in υβριδικά. Τα περισσότερα νέα μοντέλα μεγάλων αγορών βρίσκονται μεταξύ των κατηγοριών A – C. Μεταξύ αυτών, επτά μοντέλα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ που δεν υπάρχουν μέχρι το 2025, πρόκειται να αποτελέσουν τα βαριά χαρτιά των αυτοκινητοβιομηχανιών για να πετύχουν τους στόχους τους στη γενναία. μείωση των εκπομπών ρούχων. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος αυτά τα μοντέλα για τον επόμενο χρόνο θα μπορούσαν να αγγίξουν τις 300.000 έως 400.000 μονάδες, που θα αντιστοιχούν στο 10%-15% της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV).

Οι στόχοι που έχουν θέσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υψηλοί, καθώς θέλουν να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα λόγω των αυξημένων ρύπων. Ο όμιλος BMW για παράδειγμα σοβαρά να επιτύχει το 48% των βελτιώσεων του για τους νέους (CO₂) με την ανάπτυξη των μοντέλων iX1, iX3 και i5, καθώς και με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού Mini Aceman προκειμένου να φτάσει στο 25% BEV το 2025 σύμφωνα με την πρόβλεψη της GlobalData.

Η Ford έχει να πετύχει σημαντική αύξηση στο μερίδιό της στα BEV, το οποίο θα μπορούσε να φτάσει έως και το 21%. Αυτή η αύξηση θα προέλθει κυρίως από την κυκλοφορία των Ford Puma Gen-E και Ford Capri, τα οποία θα μπορούσαν να φτάσουν σε ένα σημαντικό μερίδιο μαζικών πωλήσεων στην αγορά, καθώς και των αυξημένων πωλήσεων του Ford Explorer.

Η Hyundai λανσάρει το προσιτό μοντέλο Inster της κατηγορίας Α με αρχική τιμή περίπου 20.000 ευρώ, καθώς και ένα νέο μοντέλο IONIQ EV που θα παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους. Η ανάπτυξη των EV θα υποστηριχθεί στις ανανεωμένες προτάσεις του IONIQ 5. Αυτά τα μοντέλα δεν αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων της εταιρείας.

Η Kia λανσάρει τρία νέα μοντέλα. Πρόκειται για το Kia EV3 της κατηγορίας Β και το EV4 και EV5 της κατηγορίας C. Το μερίδιο BEV της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας φτάνει το 26%, ενώ θα υπάρξει και περατωθεί η βελτίωση του μοντέλου EV7.

Το μερίδιο BEV της Mercedes να φτάσει στο 25% και θα υποστηριχθεί από την κυκλοφορία των μοντέλων CLA και Smart #5 της κατηγορίας C, των GLC και της ανάπτυξης του Smart #3. Φυσικά θα υπάρξει ανανέωση και στο Mercedes G-Class.

Η Renault λανσάρει δύο προσιτά μοντέλα στην κατηγορία Β. Το Renault R5 με βασική τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ και το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2025 και το Renault R4. Η Κίνα κατασκεύασε το Dacia Spring, το οποίο θα ανανεωθεί εντός του έτους, καθώς και το Renault Megane και το Scenic που θα μπορούσαν επίσης να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των EV.

Η Nissan έχει να λανσάρει τη νέα έκδοση του Nissan Leaf. Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα μπορούσε να φτάσει σε μερίδιο BEV 17% έως το 2025. Σε περίπτωση που θα θελήσει να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα των εκπομπών, τότε θα πρέπει να αυξήσει τις πωλήσεις των δημοφιλών υβριδικών μοντέλων όπως το Renault Clio και το Dacia Duster.

Ο όμιλος Stellantis έχει να πετύχει το 54% με βάση τις βελτιώσεις που θα κάνει. Βασίζεται περισσότερο στις βελτιώσεις των συμβατικών μοντέλων όπου υπάρχουν ήπιες υβριδικές τεχνολογίες, όπως στο Opel Frontera, στην Alfa Romeo Junior, στο Citroen C3 Aircross και στο Jeep Recon. Εκτός από τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, θα βγει στην κυκλοφορία στο προσιτό Fiat Grande Panda που αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια το βαρύ χαρτί του ομίλου με πολύ μεγάλες πωλήσεις. Από την άλλη η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior, το Fiat e-600 και το Peugeot e-3008 θα βοηθήσουν την κατάσταση. Επιπλέον, η Stellantis εργοστάσιο επωφελείται από την παραγωγή Leapmotor T03 μικρό μοντέλο BEV (τιμή κίνησης 20.000 ευρώ) στο πολωνικό της Stellantis ως μέρος μιας νέας κοινοπραξίας.

Η Toyota λανσάρει δύο μοντέλα μαζικής αγοράς. Στην κατηγορία B το bZ2X και στην κατηγορία C το bZ3X, ενώ η Suzuki λανσάρει στην κατηγορία C το eVX. Υποστηριζόμενο επίσης από την αύξηση των πωλήσεων του μοντέλου bZ4X, το μερίδιο BEV της Toyota δεν φθάνει στο 10%. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι στο κάμα της εταιρείας υπάρχει πληθώρα μοντέλων με υβριδική τεχνολογία που εξασφαλίζει χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Η Volkswagen έχει δύσκολο δρόμο. Οι χαμηλές πωλήσεις EV που βρέθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρατηρήθηκαν τριγμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία που προσπαθεί να βγει αλώβητη. Όμως πρόκειται να προσαρμόσει τη στρατηγική τιμολόγησης στην απόσυρση των γερμανικών επιδοτήσεων. Όλα αυτά καθώς υπάρχει στόχος για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων. Το 2025, ο όμιλος Volkswagen θα βγάλει στους δρόμους ένα νέο προσιτό μοντέλο που ανήκει στη Β κατηγορία με τιμή κίνησης περίπου στα 25.000 ευρώ (το Cupra Raval). Τα νέα μοντέλα θα περιλαμβάνουν επίσης το Skoda Elroq της κατηγορίας C καθώς και περισσότερα premium μοντέλα όπως το Audi A6 e-tron, η Porsche Boxter και η Cayenne. Ο γερμανικός όμιλος αυξήσει τις πωλήσεις των υπαρχόντων ηλεκτρικών μοντέλων συμπεριλαμβανομένου του VW ID.4 (με λίφτινγκ το 2024), του ID.7, του Cupra Tavascan και της Porsche Macan. Σε περίπτωση που υπάρχει ζήτηση για συγκεκριμένα ηλεκτρικά μοντέλα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσει την παραγωγή στα εργοστάσιά της, όπως για παράδειγμα στο Emden. Υιοθετώντας νέες στρατηγικές τιμολόγησης και αυξάνοντας τις τιμές των συμβατικών μοντέλων με ταυτόχρονη μείωση των τιμών στα ηλεκτρικά, που θα μπορέσει να πετύχει μερίδιο 22% έως το 2025. όπως το VW Polo, VW T-Cross, VW T-Roc, Seat Ibiza, Seat Ateca και Skoda Karoq, καθώς και την αύξηση των πωλήσεων του υβριδικού VW Tiguan που διαγράφει πολύ πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article