7 C
Athens
21 February - 2025

Οδικό ταξίδι 1600 χιλιομέτρων για να αξιολογήσει την κατάσταση των φορτιστών στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους πραγματοποίησε η P3 Greece

Must read

Οδικό ταξίδι από την Αθήνα στην Καβάλα και επιστροφή ακολουθώντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα και πίσω στην Αθήνα πραγματοποίησε η ανεξάρτητη εταιρεία τεχνολογίας, ανάπτυξης λογισμικού και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών P3 Greece.

Στόχος του ταξιδιού ήταν να αξιολογηθούν κατά μήκος των κύριων οδικών δικτύων οι υποδομές φόρτισης, αλλά και άλλοι παράμετροι όπως η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και η απόδοσή τους. Η συνολική απόσταση του ταξιδιού ήταν 1600 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιήθηκαν μια Porsche Taycan 4S που είναι το ταχύτερο φορτιζόμενο EV στην ελληνική αγορά και το Volkswagen ID.7 Pro, που αποτελεί ένα από τα καλύτερα σεντάν.

Η ανάλυση των στοιχείων έδειξαν σχεδόν όλοι οι σταθμοί φόρτισης προσφέρουν τη δυνατότητα να αγοράσει κάποιος καφέ ή να περάσει χρόνο σε εστιατόριο κατά τη φόρτιση. Σε περίπου δύο στους πέντε σταθμούς υπήρχαν κοντά τοπικά καταστήματα και διάφορες επιλογές εστίασης. Μόνο ένας σταθμός φόρτισης είχε σκέπαστρο, με αποτέλεσμα η ζέστη στο σημείο φόρτισης να είναι έντονη. Πολλές οθόνες των σταθμών φόρτισης ήταν σε κακή κατάσταση, καθιστώντας δύσκολη την ανάγνωση των πληροφοριών. Κάθε πάροχος διαθέτει τη δική του εφαρμογή, η οποία πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την ενεργοποίηση του σταθμού φόρτισης. Η εφαρμογή μπορεί να χρειαστεί λήψη επιτόπου και δημιουργία λογαριασμού για την έναρξη της φόρτισης. Δεν υπάρχει δυνατότητα roaming και δεν υπάρχει RFID κάρτα που να λειτουργεί σε διαφορετικούς CPOs. Μόνο ένας σταθμός είχε τερματικό πληρωμής με κάρτα, αλλά δεν ήταν λειτουργικό.

Η πλειονότητα των σταθμών φόρτισης ήταν διαθέσιμοι 24/7. Ωστόσο, συνήθως υπάρχει μόνο ένας φορτιστής ανά σημείο, συχνά με χαμηλή ισχύ, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όταν το όχημα έχει χαμηλό επίπεδο φόρτισης και ο πλησιέστερος σταθμός δεν είναι προσβάσιμος.

Η ομάδα P3 Greece αξιολόγησε τις προστασίες έκτακτης ανάγκης και τη διαθεσιμότητα κουμπιού διακοπής φόρτισης. Όλοι οι αξιολογημένοι σταθμοί είχαν κουμπί έκτακτης ανάγκης, αλλά δεν διέθεταν όλοι πυροσβεστήρες ή άλλα συστήματα πυροπροστασίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η γενική κατάσταση των σταθμών φόρτισης και των μέτρων ασφαλείας ήταν αμφισβητήσιμη.

Οι περισσότεροι διαθέσιμοι φορτιστές DC στην Ελλάδα έχουν ισχύ φόρτισης μεταξύ 50 και 60 kW. Ωστόσο, παρόλο που προσφέρεται υποστήριξη πελατών σε αρκετές περιπτώσεις οι κλήσεις προς το κέντρο εξυπηρέτησης δεν απαντήθηκαν.

Κάνοντας μια αποτίμηση του ταξιδιού η P3 ανέφερε ότι: «αν και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, η υποδομή φόρτισης δεν συμβαδίζει ακόμα με τη ζήτηση. Η προσβασιμότητα, η διαθεσιμότητα και οι γύρω παροχές στους αξιολογημένους σταθμούς φόρτισης είναι γενικά καλά ανεπτυγμένες.

Υπάρχουν σημαντικές περιφερειακές ανισότητες στις υποδομές φόρτισης, με αποτέλεσμα η εμπειρία χρήστη στους δημόσιους σταθμούς να μην είναι ακόμα ομαλή, ειδικά εκτός των μητροπολιτικών περιοχών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί EV πρέπει να σχεδιάζουν προσεκτικά τις στάσεις φόρτισης, ενώ παράλληλα οι εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί. Υπάρχει χαμηλό ποσοστό ταχυφορτιστών DC, καθώς και περιορισμένος αριθμός HPC φορτιστών (150+ kW) και η πυκνότητα των σταθμών φόρτισης είναι χαμηλή, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με EV απαιτούν σημαντικά περισσότερο χρόνο.

Οι περιορισμένες επιλογές πληρωμής είναι πρόβλημα για τους χρήστες. Αν και οι περισσότερες εφαρμογές παρέχουν πλήρεις λειτουργίες για τη φόρτιση, το ιστορικό συναλλαγών και την υποστήριξη πελατών, κάποιες παρουσιάζουν προβλήματα κατά την αρχική ρύθμιση και εγγραφή, ανακριβή δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και λανθασμένες πληροφορίες για τους σταθμούς φόρτισης. Μόνο μία εφαρμογή προσφέρει αξιόπιστη λειτουργία προγραμματισμού διαδρομών και μόνο μία εφαρμογή διαθέτει πλήρως λειτουργική δυνατότητα κράτησης φορτιστή. Δεν υποστηρίζουν όλες οι εφαρμογές την αγγλική γλώσσα στη διαδικασία εγγραφής».

- Advertisement -spot_img

More articles

Latest article