31.7 C
Athens
23 June - 2026

Κεραμέως: Προγράμματα από τη ΔΥΠΑ για ΑμεΑ και ανέργους άνω των 55 ετών (Βίντεο)

Διαβάστε Επίσης

Για τις ενέργειες με κοινωνικό πρόσημο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης μίλησε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στο Mega, κάνοντας αναφορά στα προγράμματα για την απασχόληση ανέργων άνω των 55 ετών και την απασχόληση ατόμων με αναπηρία σε Δήμους και Περιφέρειες της χώρας.

Μιλώντας για το πρώτο πρόγραμμα, το «55+», η υπουργός σημείωσε: «Μπορεί να τύχει να βρεθείς εκτός δουλειάς σε μία ηλικία που είναι δύσκολο να ξαναμπείς στην αγορά εργασίας. Ερχόμαστε εμείς, ως υπουργείο Εργασίας και επιδοτούμε την απασχόληση για συμπολίτες μας 55 ετών και άνω, οι οποίοι βρίσκονται στην ανεργία. Πολλοί από αυτούς ξέρετε τους λείπουν λίγα χρόνια για να συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και έχουνε και πολύτιμη εμπειρία να προσφέρουν για παράδειγμα σε δημόσιους οργανισμούς, σε Δήμους, σε Περιφέρειες, σε νοσοκομεία».

Προανήγγειλε την επέκτασή του, σημειώνοντας πως  έχει ωφελήσει μέχρι σήμερα πάνω από 30.000 ανθρώπους.

Πρόσφατα επεκτάθηκε και η υλοποίηση του δεύτερου προγράμματος για την απασχόληση ΑμεΑ. «Πολλοί από αυτούς έχουν εμπειρία, απλά δυσκολεύονται στο να διεισδύσουν στην αγορά εργασίας, και εκεί ερχόμαστε εμείς να τους βοηθήσουμε», είπε η υπουργός.

Νομοσχέδιο για την ισότητα των αμοιβών

Κατά τη συνέντευξή της, η Νίκη Κεραμέως μίλησε και για το νομοσχέδιο της ίσης αμοιβής για όμοια εργασία μεταξύ ανδρών και γυναικών, τονίζοντας την αναγκαιότητά του, καθώς οι αμοιβές των γυναικών στην Ελλάδα είναι χαμηλότερες κατά 13,4% από εκείνες των ανδρών. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 11%.

«Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο έρχεται και ενσωματώνει μία ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει ότι η αμοιβή σου θα πρέπει να καθορίζεται από τη δουλειά σου και από την αξία σου και επ΄ ουδενί από το φύλο σου», τόνισε η υπουργός. «Δεν έρχεται να σου πει ότι άνδρες και γυναίκες όλα ίσα κι όμοια αμειβόμαστε το ίδιο», είπε και σημείωσε ότι παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει υπάρχει ακόμη μισθολογικό χάσμα και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

«Τι λέει το νομοσχέδιο; Ότι για ίδια θέση εργασίας, ίδιες αρμοδιότητες, ίδια προσόντα δεν μπορεί μία γυναίκα να αμείβεται λιγότερο μόνο επειδή είναι γυναίκα. Αυτή είναι η φιλοσοφία της ευρωπαϊκής οδηγίας», υπογράμμισε η υπουργός.

Αναφερόμενη στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου η υπουργός σημείωσε ότι για πριν την πρόσληψη προβλέπει ότι οι προκηρύξεις εργασίας θα είναι ουδέτερες ως προς το φύλο, ότι ο εργοδότης θα πρέπει να δημοσιοποιεί πριν από τη συνέντευξη, το εύρος της αμοιβής, ενώ για μετά την πρόσληψη δίνει τη δυνατότητα μεγαλύτερης πρόσβασης στη πληροφορία για να ξέρει κάποιος αν υπάρχουν αδικαιολόγητες αποκλίσεις.

Όπως σημείωσε η Νίκη Κεραμέως, εφόσον διαπιστωθεί αδικαιολόγητη μισθολογική απόκλιση, ο υπάλληλος μπορεί να κάνει καταγγελία, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις, άνω των 100 εργαζομένων, υποχρεούνται σε περιοδικές αναφορές σχετικά με τα στοιχεία μισθολογικών δομών, όχι όμως ονομαστικά.

Αναφερόμενη στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στις Βρυξέλλες για την Εθνική Κοινωνική Συμφωνία, η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι «έγινε μια εκδήλωση στην οποία συμμετείχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ελληνική Κυβέρνηση γιατί η Ευρώπη είπε το εξής: Πριν από ένα χρόνο, να είμαστε ειλικρινείς, η Ελλάδα είχε τεράστια περιθώρια βελτίωσης, επί της ουσίας δεν τα πήγαινε καλά στις συλλογικές συμβάσεις. Ένα χρόνο μετά η Ελλάδα είναι πηγή έμπνευσης».

Δείτε τη συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως:

Τελευταία Νέα