Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του νέου Toyota Corolla Cross, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, δόθηκε μεγάλη έμφαση και στο αναβαθμισμένο σύστημα ασφάλειας T-Mate, το οποίο περιλαμβάνει τη νέα, 3η γενιά του Toyota Safety Sense (TSS). Ανακοινώθηκε ότι έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει Over-The-Air ενημερώσεις.
Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις που έχει σημειώσει η Toyota στους τομείς της υβριδικής τεχνολογίας, της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας της μάρκας. Το νέο Corolla Cross είναι ένα οικογενειακό, πρακτικό SUV που ολοκληρώνει τη γκάμα του Corolla (hatchback, sedan και Touring Sports).
Εξελιγμένο με βάση τις αρχές της φιλοσοφίας TNGA της Toyota, είναι δομημένο πάνω στη πλατφόρμα GA-C. Το Corolla παραμένει το best-seller αυτοκίνητο στον κόσμο, με πάνω από 50 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως σε 55 χρόνια και 12 γενιές.
Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά της υβριδικής ηλεκτρικής τεχνολογίας της Toyota η οποία προσφέρει αυξημένη ισχύ και ακόμα πιο βελτιωμένη κατανάλωση. Ο οδηγός έχει την επιλογή του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i της Toyota το οποίο έχει αναβαθμιστεί με έναν ισχυρότερο (40 ίππων and 84 Nm) πίσω ηλεκτροκινητήρα.
Οι τελευταίες εξελίξεις του Toyota Safety Sense έχουν φέρει σημαντικές βελτιώσεις σε πολλά από τα συστήματα ανίχνευσης κινδύνου ατυχήματος που διαθέτει αλλά και πρόσθετες νέες λειτουργίες που αυξάνουν την ασφάλεια και παρέχουν πρόσθετη ξεγνοιασιά. Με το πλεονέκτημα των over-the-air ενημερώσεων, το λογισμικό μπορεί τώρα να αναβαθμίζεται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη του οχήματος σε συνεργείο.
Το Corolla Cross είναι από τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν ένα νέο σύστημα εμπρός κάμερας και ραντάρ το οποίο καλύπτει ένα πολύ ευρύτερο πεδίο μπροστά από το αυτοκίνητο, με εκτεταμένη εμβέλεια αριστερά/δεξιά και πάνω/κάτω. Η απόσταση της ανίχνευσης προς τα εμπρός έχει διπλασιαστεί συγκριτικά με την εμβέλεια του προηγούμενου συστήματος. Υπάρχει επίσης πιο έγκαιρος εντοπισμός αντικειμένων που βρίσκονται κοντά στο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να εντοπιστεί ένα ευρύτερο φάσμα πιθανών κινδύνων, όπως μοτοσυκλέτες και αντικείμενα στο πλάι του δρόμου.
Αυτή η αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης καθιστά το Pre-Collision System (PCS) αποτελεσματικό σε περισσότερα σενάρια αστικής κυκλοφορίας, όπως αναγνώριση πιθανών μετωπικών συγκρούσεων. Το Intersection Collision Avoidance Support μπορεί τώρα να αναγνωρίζει οχήματα που πλησιάζουν από δύο λωρίδες, καθώς και δικυκλιστές και οχήματα που παρεμβάλλονται ξαφνικά από το πλάι.
Το βελτιωμένο σύστημα Emergency Steering Assist (ESA) βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει το όχημα εντός της λωρίδας του όταν προσπαθεί να αποφύγει ένα κίνδυνο, όπως έναν πεζό, ποδηλάτη, παρκαρισμένο όχημα ή – χάρη στις βελτιώσεις ανίχνευσης – έναν μοτοσικλετιστή. Υπάρχει επίσης προστασία από ξαφνική, ακούσια χρήση του γκαζιού όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, με μια νέα λειτουργία καταστολής της επιτάχυνσης.
Το Full Range Adaptive Cruise Control (ACC) έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει ταχύτερη απόκριση προκειμένου να λειτουργεί με τρόπο που παρέχει πιο φυσική αίσθηση στον οδηγό. Για παράδειγμα, χάρη στην πιο έγκαιρη ανίχνευση, όταν οχήματα εισέρχονται στη λωρίδα του αυτοκινήτου υπάρχει πιο σταδιακή επιβράδυνση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μία ρύθμιση με μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων, ενώ η λειτουργία μείωσης ταχύτητας του ACC σε μια στροφή θα ενεργοποιείται νωρίτερα, προσφέροντας πιο ομαλή ρύθμιση της ταχύτητας, κατά την είσοδο στη στροφή.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν: Το σύστημα Overtake Prevention Support που αποτρέπει μία ακούσια προσπέραση στη λάθος πλευρά ενός αυτοκινήτου (“undertaking”) και το Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control που βοηθά τον οδηγό να επιστρέψει με ασφάλεια στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Ο έλεγχος διεύθυνσης του Lane Trace Assist (LTA) έχει επίσης βελτιωθεί για να αντιδρά πιο φυσικά. Πρώτον, το Lane Departure Alert (LDA) με το Steering Control έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να αναγνωρίζει πότε ο οδηγός προσπαθεί να αποφύγει ένα εμπόδιο και θα ακυρωθεί προσωρινά εάν κρίνει ότι ο οδηγός έχει περάσει σκόπιμα τη λωρίδα για να αποφύγει ένα εμπόδιο όπως πεζούς ή άλλους χρήστες του δρόμου.
Δεύτερον, η λειτουργία Lane Centering έχει βελτιωθεί, έτσι ώστε όταν περνάει δίπλα από άλλους χρήστες του δρόμου, το αυτοκίνητο να επανατοποθετείται για να τηρεί αποστάσεις ασφαλείας έναντι των οχημάτων που κινούνται σε παρακείμενη λωρίδα, προσφέροντας επιπλέον εφησυχασμό σε αυτοκινητόδρομους.
Όταν λειτουργούν τα συστήματα ACC και LTA, το σύστημα Emergency Driving Stop System (EDSS) θα παρακολουθεί τις εντολές του οδηγού. Εάν αυτές σταματήσουν για λίγη ώρα, θα ηχήσει μια προειδοποίηση και, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα επιβραδύνει το όχημα αργά μέχρι να σταματήσει, θα ενεργοποιήσει τα αλάρμ και θα ξεκλειδώσει τις πόρτες για να υπάρχει άμεση πρόσβαση από σωστικά μέσα.
Υπάρχουν επίσης βελτιώσεις στο Road Sign Assist (RSA). Μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται για να ρυθμιστεί εύκολα το όριο ταχύτητας για να συμβαδίζει με τα σήματα κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο όταν κάποιος οδηγεί κοντά σε σχολεία και ζώνες πεζών.
Για πρώτη φορά, το TSS μπορεί να κάνει αναβάθμιση Over-the-Air με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά και βελτιώσεις. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που θα ενεργοποιηθεί με τη χρήση Over-the-Air είναι το Proactive Driving Assist (PDA). Το Proactive Driving Assist (PDA)* θα περιλαμβάνει λειτουργία υποβοήθησης πρόβλεψης εμποδίου (Obstacle anticipation assist – ΟΑΑ), λειτουργία υποβοήθησης επιβράδυνσης (Deceleration assist – DA) και Steering Assist (SA), όπου:
Η λειτουργία υποβοήθησης πρόβλεψης εμποδίου (Obstacle anticipation assist – ΟΑΑ) ανιχνεύει τον κίνδυνο εμποδίων σε πρώιμο στάδιο. Και αυτή είναι μία λειτουργία που υποστηρίζει την οδήγηση χωρίς το όχημα να πλησιάζει υπερβολικά σε κάποιο εμπόδιο για να μην αυξάνεται ο κίνδυνος, προσφέροντας στρίψιμο του τιμονιού ή/και υποστήριξη με τη χρήση φρένων.
Η λειτουργία υποβοήθησης επιβράδυνσης (Deceleration assist – DA) υποστηρίζει την ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, εφόσον υπάρχει ανάγκη για επιβράδυνση όπως εξ’ αιτίας προπορευόμενου οχήματος ή εν όψει μιας στροφής.
Το Steering Assist (SA) εντοπίζει τη στροφή μπροστά στον δρόμο και προσαρμόζει τη δύναμη της υποβοήθησης για να διευκολύνει το στρίψιμο. Οι λειτουργίες του Toyota T-Mate για το Corolla Cross καθιστούν τη διαδικασία στάθμευσης και την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη. Κατόπιν ειδικής παραγγελίας η έκδοση Lounge εξοπλίζεται με ημιαυτόνομο σύστημα Advanced Park που χρησιμοποιεί μια σειρά από 4 πανοραμικές κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων για την ομαλή τοποθέτηση του οχήματος σε θέση στάθμευσης, με τον οδηγό να πρέπει μόνο να ελέγχει τη γύρω περιοχή και να χειρίζεται τον επιλογέα όταν χρειάζεται. Το σύστημα μπορεί να απομνημονεύει θέσεις στάθμευσης που χρησιμοποιούνται τακτικά, όπως το πάρκιγνκ στο γραφείο ή το σπίτι, και τώρα μπορεί να κάνει ελιγμούς εισόδου με το εμπρός μέρος και εξόδου σε παράλληλα διατεταγμένες θέσεις στάθμευσης.
Το T-Mate υποστηρίζει τον οδηγό με λειτουργίες όπως το Blind Spot Monitor (BSM), το Rear Cross Traffic Alert, με αυτόματο φρενάρισμα (RCTAB), που προειδοποιεί για κυκλοφορία και κινδύνους κατά την προσπέραση ή κατά την όπισθεν και, τέλος, το Rear Seat Reminder System (RERS), που εκδίδει μια ηχητική προειδοποίηση αν ο οδηγός είχε ανοίξει την πίσω πόρτα πριν ξεκινήσει για τον ειδοποιήσει να επιβεβαιώσει ότι δεν έχει μείνει κάτι ή κάποιος στο πίσω κάθισμα πριν βγει από το αυτοκίνητο – όπως ένα παιδί ή μία αποσκευή για παράδειγμα.
Υπάρχει ένα έξτρα επίπεδο προστασίας κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο με το Safe Exit Assist (SEA). Αυτό χρησιμοποιεί το Blind Spot Monitor (BSM) ραντάρ για να ελέγξει εάν κάποιοι χρήστες των δρόμων (ακόμα και ποδηλάτες) πλησιάζουν από πίσω, αναβοσβήνοντας μία προειδοποιητική λυχνία εάν ανιχνευτεί το οτιδήποτε. Εάν γίνει απόπειρα να ανοίξει η πόρτα, περαιτέρω προειδοποιητικές λυχνίες θα αναβοσβήσουν στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και θα ενεργοποιηθεί ένας προειδοποιητικός ήχος.