Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της και στην αξιοποίηση των υποδομών της σχεδιάζει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, στοχεύοντας το 2024 να είναι μια χρονιά χωρίς ζημίες. Με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023, όπως τόνισε χθες ο διευθυντής σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, «από το 2023 τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σχεδιάζουν ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάκαμψης, με κύριους άξονες βελτίωσης της μείωσης του κόστους, της επικαιροποίησης των δομών, συνδυασμός προϊόντων & υπηρεσιών, την ανάδειξή τους σε βασικό πρωταγωνιστή του e-commerce στη ΝΑ Ευρώπη μέσα από συνεργασίες και εμπορική εξωστρέφεια. Πιστεύουμε ότι είναι μια επιχείρηση που μπορεί να ανακάμψει και να αναδειχθεί σε βασικό πρωταγωνιστή της εσωτερικής οικονομίας, προσφέροντας ένα νέο ευρύτερο δίκτυο με ολοένα και περισσότερες ψηφιακές λύσεις για ιδιώτες και επιχειρήσεις».
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται ανάπτυξη συνεργιών με τρίτους, outsourcing services, νέα προϊόντα, ενισχυμένα ήδη εκτεταμένου δικτύου και τοποθέτηση boxes.
Οι δύο βασικοί πυλώνες για το αύριο των ΕΛΤΑ:
– Τη νέα αντίληψη ανάπτυξης με υπηρεσίες point to point: εμπορικές επεκτάσεις B2B, άνοιγμα backbone, e-commerce, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Ορθολογική διεύρυνση εμπορικού δικτύου: νέα – πιο στοχευμένα σημεία επαφής με τον πελάτη.
-Την εσωτερική αναδιοργάνωση με βάση σύγχρονες – βέλτιστες πρακτικές εταιρικής λειτουργίας και διακυβέρνησης: Χτίσιμο διαδικασιών και υποδομών.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθυντής σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, σε ό,τι αφορά τις υποδομές σχεδιάζεται η μεταφορά των διοικητικών λειτουργιών των ΕΛΤΑ σε νέο κτίριο της Dimand στα Κάτω Πατήσια (σήμερα βρίσκονται σε 5 κτήρια). Η μετακόμιση θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025. Επίσης, εκκινεί τις διαδικασίες για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που διαθέτει μέσω διαγωνισμών. Προχωρά σε Finance και ΙΤ outsourcing, σχεδιάζει την αυτοματοποίηση της διαλογής και αναμένει την παραλαβή 4 (+2) νέων μεγάλων νταλικών. Ακόμη και στην αναδιοργάνωση του δικτύου της, με τη συνένωση ΕΛΤΑ & ΕΛΤΑ Courier, την προσέλκυση τρίτων συνεργατών (3rd party) για ανάληψη κομβικών σημείων δικτύου ΕΛΤΑ, αλλά και σε συνεργασίες με συνεργάτες για PuDos.
Όσον αφορά την εμπορική λειτουργία, ετοιμάζει νέο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και προμηθειακό μοντέλο, την αξιοποίηση του Backbone των ΕΛΤΑ, προσφέροντας το δίκτυο ως υπηρεσία σε τρίτους και σχεδιάζει να δώσει έμφαση στο διασυνοριακό εμπόριο και στο ecommerce. Σε οργανωτικό επίπεδο, ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση του δικτύου σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα και η έναρξη της σταδιακής μετάβασης στη νέα δίκτυα διαλογής και διανομής. Η νέα στρατηγική της εταιρείας εστιάζει στην ένωση των σημείων εξυπηρέτησης, από τον αριθμό των φυσικών καταστημάτων. Παρά το γεγονός ότι οι δείκτες εξυπηρέτησης-παραπόνων που δημοσιεύονται από την Εθνική Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) δείχνουν ότι η εξυπηρέτηση των ΕΛΤΑ συγκαταλέγεται μεταξύ των υψηλότερων επιδόσεων της αγοράς, είναι επίσης αληθές ότι το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, λόγω περιορισμών γεωμορφολογίας και σχετικής οικονομικής επιτροπής. , έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, κάτι που αποτελεί κεντρικό πυρήνα του στρατηγικού σχεδίου ΕΛΤΑ, προς όφελος του συνόλου της αγοράς.
Σε ό,τι αφορά τη συνένωση των ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier, όπως είπε ο κ. Σκλήκας, από αύριο θα έχουμε μια εταιρεία, μια κουλτούρα ένα δυνατό brand. Στη βάση της συνένωσης ΕΛΤΑ Hellenic Post-ELTA Courier συμπεριλαμβάνονται, με το νέο σχεδιασμό:
-Μία εταιρεία, μία κουλτούρα, ένα δυνατό brand. – Ένα κοινό δυναμικό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. – Ένα κοινό διευρυμένο δίκτυο & συνεργασίες τρίτων – Υβριδικά μοντέλα διανομής. Ψηφιακά εργαλεία & αναβαθμισμένες δυνατότητες για ιχνηλάτηση & Last Mile. – Κοινές διαδικασίες με βελτιωμένες υπηρεσίες και κοινό ρεπορτάζ.