16 C
Athens
5 December - 2025

Baby Shark doo doo doo: Το viral τραγούδι που έφερε εκατομμύρια δολάρια και κατέκτησε… το χρηματιστήριο

Διαβάστε Επίσης

Όταν ο Kim Min-seok έδωσε το πράσινο φως τον Ιούνιο του 2016 για τη δημοσίευση ενός βίντεο 90 δευτερολέπτων με το παιδικό τραγούδι Baby Shark, δεν είχε ιδέα τι θα ακολουθούσε. Το βίντεο έγινε παγκόσμιο φαινόμενο, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 16 δισεκατομμύρια προβολές, καθιστώντας το το πιο δημοφιλές βίντεο στην ιστορία του YouTube.

Αυτό το τραγούδι ήταν το εξαιρετικά εθιστικό Baby Shark

Το τραγούδι όχι μόνο μαγνήτισε τα νήπια, αλλά «τρομοκράτησε» τους ενήλικες σε όλο τον κόσμο και αποτέλεσε τη βάση για να μετατραπεί η δημιουργός του, η Pinkfong, σε μια εταιρεία αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. «Δεν περιμέναμε ότι θα ξεχώριζε από τα υπόλοιπα περιεχόμενά μας», είπε ο Kim, διευθύνων σύμβουλος της Pinkfong, μιλώντας στο BBC από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Σεούλ. «Αλλά εκ των υστέρων, ήταν ένα σημαντικό σημείο καμπής που άνοιξε το δρόμο για την παγκόσμια πορεία μας».

Η διαδρομή της Pinkfong προς την κορυφή

Την Τρίτη, αυτή η πορεία έφτασε στη χρηματιστηριακή αγορά της Νότιας Κορέας, όπου οι μετοχές της εταιρείας ανέβηκαν πάνω από 9% κατά την πρώτη τους ημέρα, δίνοντας στην Pinkfong αποτίμηση άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2010 ως SmartStudy και αρχικά δημιουργούσε ψηφιακό περιεχόμενο για παιδιά έως 12 ετών. Με μόλις τρεις υπαλλήλους, μεταξύ των οποίων ο Kim και ο τεχνικός διευθυντής Dongwoo Son, τα πρώτα χρόνια ήταν πολύ δύσκολα.

«Το γραφείο ήταν μικροσκοπικό ακόμη μικρότερο από αυτό εδώ», θυμάται ο Kim, δείχνοντας την αίθουσα συνεδριάσεων από την οποία μιλούσε. «Δεν περιμέναμε καν να έχουμε μισθό τότε». Το 2022, η εταιρεία μετονομάστηκε σε The Pinkfong Company, εμπνευσμένη από την κεφάτη και περίεργη αλεπού που πρωταγωνιστούσε σε ένα από τα πρώτα της κινούμενα σχέδια. Σήμερα, απασχολεί περίπου 340 εργαζόμενους με γραφεία σε Τόκιο, Σαγκάη και Λος Άντζελες.

The firm was renamed Pinkfong after its cheerful and curious fox character in 2022

Το φαινόμενο Baby Shark

Το Baby Shark έχει τις ρίζες του στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970, όπου τραγουδιόταν σε παιδικά καλοκαιρινά κάμπινγκ. Το τραγούδι επαναλαμβάνει συνεχώς τη φράση «Baby shark, doo, doo, doo, doo, doo, doo» ένα μοτίβο που, σύμφωνα με τον αναλυτή μέσων Kevin Chew, είναι «ελκυστικό για τα παιδιά αλλά ενδεχομένως εκνευριστικό για τους ενήλικες».

Ο Kim αναγνωρίζει πόσο κολλητικό είναι το τραγούδι. «Είναι σαν ένα κορεατικό K-pop τραγούδι. Είναι γρήγορο, ρυθμικό και εθιστικό», εξηγεί, προσθέτοντας ότι η μελωδία έχει έναν «επαναλαμβανόμενο» χαρακτήρα που τη θυμούνται εύκολα τα παιδιά.

Ωστόσο, η επιτυχία δεν ήρθε αμέσως. Το τραγούδι άρχισε να γίνεται γνωστό όταν η χορογραφία του παρουσιάστηκε σε παιδικές εκδηλώσεις στη Νοτιοανατολική Ασία. Βίντεο παιδιών και ενηλίκων να χορεύουν στον ρυθμό του τραγουδιού άρχισαν να κυκλοφορούν online, και το κλιπ έγινε viral.

Το Νοέμβριο του 2020, το Baby Shark ανακηρύχθηκε το πιο δημοφιλές βίντεο στο YouTube, δημιουργώντας περίπου το μισό έσοδο της εταιρείας τα πρώτα χρόνια μετά την κυκλοφορία του και λειτουργώντας ως «πηγή» για νέο περιεχόμενο και εμπορεύματα.

Δικαστικές περιπέτειες και νέες προκλήσεις

Το 2019, η Pinkfong αντιμετώπισε νομική πρόκληση, όταν κατηγορήθηκε για λογοκλοπή από έναν Αμερικανό συνθέτη. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας απέρριψε την υπόθεση, αποδεχόμενο ότι η έκδοση της εταιρείας βασιζόταν σε παραδοσιακό τραγούδι δημόσιας χρήσης. Η νίκη αυτή έδωσε ώθηση στην εταιρεία λίγο πριν την είσοδό της στο χρηματιστήριο.

Ωστόσο, ειδικοί προειδοποιούν ότι η Pinkfong πρέπει να αποδείξει πως η επιτυχία της δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το Baby Shark. «Τα νήπια παρακολουθούν τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα», σημειώνει η καθηγήτρια επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κορέας, Min Jung Kim.

Ο Kim Min-seok δηλώνει αισιόδοξος ότι η εταιρεία μπορεί να αναπτυχθεί πέρα από το Baby Shark, το οποίο σήμερα αντιστοιχεί περίπου στο ένα τέταρτο των εσόδων της Pinkfong. Το νέο franchise Bebefinn παράγει περίπου το 40% των εσόδων της εταιρείας.

Το μέλλον της εταιρείας

Κατά την είσοδό της στο χρηματιστήριο, η Pinkfong συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία θα χρησιμοποιήσει για την επέκταση των ταινιών και των χαρακτήρων της. Παράλληλα, στοχεύει να γίνει «τεχνολογικά καθοδηγούμενος» δημιουργός περιεχομένου, χρησιμοποιώντας δεδομένα προβολών για να σχεδιάσει νέα έργα. «Έχουμε ήδη πετύχει ό,τι πολλοί δημιουργοί ονειρεύονται», δηλώνει ο Kim. Τώρα, όμως, πρέπει να αποδείξει στους επενδυτές ότι η Pinkfong δεν είναι απλά μια «εταιρεία του ενός χτυπήματος».

The post Baby Shark doo doo doo: Το viral τραγούδι που έφερε εκατομμύρια δολάρια και κατέκτησε… το χρηματιστήριο appeared first on Newpost.gr.

Τελευταία Νέα